طلال سلمان چهره شاخص جهان اسلام و مقاومت بود
کد خبر: 4166785
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
اسماعیلی:

طلال سلمان چهره شاخص جهان اسلام و مقاومت بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آئین گرامیداشت طلال سلمان روزنامه‌نگار فقید لبنان و مؤسس روزنامه السفیر از وی به عنوان چهره شاخص جهان اسلام و مقاومت در مقابل تجاوزگری صهیونیست‌ها یاد کرد.

طلال سلمان چهره شاخص جهان اسلام و مقاومت بودبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز، 12 شهریور در مراسم یادبود طلال سبمان، روزنامه‌نگار لبنانی از سلمان به عنوان چهره شاخص جهان اسلام و مقاومت در مقابل تجاوزگری یاد کرد و گفت: این روزنامه‌نگار برجسته لبنانی شخصیتی مبارز و صریح و با قوت در صحنه مقاومت با صهیونیست‌ها بود که هیچگاه دشواری‌ها او را از این مسیر ناامید نکرد.

وی افزود: طلال سلمان الگوی یک روزنامه‌نگار متعهد و در صحنه است که بدون لکنت با قوت از حق و حقیقت دفاع می‌کند. در لبنان شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای بسیار فعالی را داریم که سلمان یکی از برجستگان و مشاهیر عالم روزنامه‌نگاری لبنان و جهان اسلام بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تسلیت به جامعه روزنامه‌نگاری لبنان و جهان اسلام به مناسبت درگذشت این شخصیت بزرگ جهان مقاومت تأکید کرد: این مرد بزرگ درباره نهضت اسلامی مردم ایران نیز همواره با نگاهی مثبت و حقیقت‌جو به عنوان همراه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد و در سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با نوشته‌ها و مقالاتش پیام و ندای انقلاب را منعکس می‌کرد.

به گفته اسماعیلی، طلال سلمان در سفر امام راحل به پاریس نیز ایشان را همراهی کرد و همراه امام در مسیر ایران برای اولین بار تیتری به زبان فارسی در روزنامه عربی لبنان نوشت که «خمینی شاه را دربه‌در کرد» و همین حرکت باعث شد محبت سلمان در میان دوستداران انقلاب اسلامی تثبیت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور فعالیت و حرکت ابتکاری سلمان در انعکاس پیام انقلاب اسلامی به سایر کشور‌های جهان را موجب آغاز حرکتی دانست که باعث شد تا همه آزادی خواهان و پیروان حقیقت با هم منسجم پای یک حرکت الهی و مردمی بایستند و بر همین اساس گفت: سلمان در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در حمایت از آزادی‌خواهی و مبارزه با رژیم صهیونیستی پای آرمان‌های جامعه اسلامی و مردم فلسطین ایستاد و در این راه هزینه‌های بسیاری هم متحمل شد.

اسماعیلی افزود: وی نمونه برجسته یک روزنامه‌نگار خوب و متعالی در مسیر آرمان‌های جهان اسلام بود و محکم ایستاد، قلم زد، نوشت، پایمردی کرد و هزینه داد و سر سوزنی هم از مسیرش برنگشت.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی نیز در سخنانی از جایگاه طلال سلمان روزنامه‌نگار لبنانی به عنوان یک پیشگان شناخته شده در جهان عرب در عرصه حمایت از انقلاب فلسطین و انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: سلمان هم در حرفه خودش یک فرد تثبیت شده بود و هم در عرصه مقاومت یک کنشگر دائمی در تبیین جبهه مقاومت بود و در رویایی با رژیم صهیونیستی پویا و وفادار بود که این ثبات را تا پایان عمرش هم حفظ کرد.

وی افزود: سلمان با وجود اینکه بار‌ها از سوی دشمنان مورد تهدید و ترور قرار گرفت، ولی دست از تلاش در مسیر مقاومت و مبارزه با توسعه‌طلبی‌های صهیونیست‌ها برنداشت.

انتهای پیام
captcha