شکل‌گیری امت‌ اسلامی، جنگ میان مسلمانان را از بین خواهد برد
کد خبر: 4167558
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
امام جمعه بندرعباس:

شکل‌گیری امت‌ اسلامی، جنگ میان مسلمانان را از بین خواهد برد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: شکل‌گیری امت‌ اسلامی، جنگ میان مسلمانان را از بین خواهد برد.

شکل‌گیری امت‌ اسلامی، جنگ میان مسلمانان را از بین خواهد بردبه گزارش خبرگزاری ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز، هفدهم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به باشکوه بودن مراسمات سوگواری اربعین حسینی، اظهارکرد: تمام مسلمانان جزو امت پیامبر (ص) شناخته می‌‌شوند اما در حال حاضر یک امت واحد نیستند. اگر این امت واحد شکل بگیرد، دیگر جنگی میان مسلمانان وجود نخواهد داشت و اگر مشاهده می‌کنید که هنوز برخی از مسلمانان یکدیگر را می‌کشند ناشی از این است که هنوز خود را به عنوان یک امت تصور نکرده‌اند.

وی، با بیان این نکته که مسلمانان باید به سمت امت‌سازی حرکت کنند، عنوان کرد: اگر توانستیم در زمینه امت‌سازی اسلامی موفق باشیم می‌توانیم در زمینه تمدن‌سازی نیز موفق خواهیم بود. جهان اسلام برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید از این اتفاقات نا مبارکی که توسط دشمن در حال اداره شده است دست بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر اینکه امروز نیازمند ایجاد وحدت همه‌جانبه با محوریت رسول الله (ص) هستیم، تصریح کرد: امت اسلامی امروز می‌بیند که دشمنان قرآن‌سوزی می‌کنند و به پیامبر فحاشی می‌کنند. تا کی باید در برابر این ناملایمات و پلشتی‌های دشمن ساکت باشیم. امت اسلامی نباید از این مسئله غفلت کند چراکه دشمن، قرآن و پیامبر را هدف قرار داده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، وقف را یک مسئولیت اجتماعی دانست و مطرح کرد: هر انسان مسلمانی نسبت به مسئولیت اجتماعی خود پایبند است و خروجی این پایبندی نیز در وقف نمایان است.

وی، با بیان اینکه وقف در جامعه اسلامی یعنی تحقق عدالت اجتماعی، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فاصله طبقاتی در جامعه را کاهش دهیم باید به سمت تقویت فرهنگ وقف در جامعه گام برداریم.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به این نکته که باید به سمت وقف مشارکتی حرکت کرد، گفت: واقف همواره در طول تاریخ زنده خواهد ماند و پرونده عمل آن هیچوقت بسته نخواهد شد و همواره از نتایج موقوفه خیر حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: اگر برخی عده‌ای توانایی وقف را ندارند می‌توانند اقدام به وقف مشارکتی کنند بدین گونه که تعدادی از مسلمانان با مشارکت یکدیگر موقوفه‌ای را راه‌اندازی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha