پایان دوره‌های آموزشی هنرهای اسلامی در لاهور
کد خبر: 4168546
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

پایان دوره‌های آموزشی هنرهای اسلامی در لاهور

دوره‌های آموزشی شش ماهه هنرهای اسلامی خانه فرهنگ ایران در لاهور پاکستان با برگزاری نمایشگاه آثار هنرآموختگان به پایان رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، مهران موحدفر، سرکنسول و جعفر روناس، وابسته فرهنگی ایران در لاهور و ذوالقرنین، خوشنویس صاحب‌نام پاکستانی، اهالی هنر و علاقه‌مندان به هنرهای ایرانی اسلامی حضور داشتند.
در این نمایشگاه یک روزه، ۴۳ اثر از هنرآموختگان خانه فرهنگ کشورمان در لاهور در معرض دید عموم قرار گرفت و هنرآموختگان موفق به کسب گواهی پایان دوره آموزشی شدند.
مهران موحدفر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور از خانه فرهنگ و هنرآموزان برای برگزاری نمایشگاه قدردانی و اظهار کرد: این نمایشگاه تنها بخش کوچکی از هنر و فرهنگ دو کشور را به نمایش می‌گذارد، اما همین بخش اندک نشانه نزدیکی و تقویت روابط برادرانه دو ملت است.
وی هنر را الهام‌بخش برشمرد و گفت: دو کشور بزرگ ایران و پاکستان حوزه‌های مشترک همکاری و فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای همکاری دارند و امیدوارم تلاش کنیم مردم دو کشور با این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها آشنا شوند.
جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور نیز گفت: هنرآموختگان خانه فرهنگ ایران در لاهور با پشت سر گذاشتن دوره آموزشی ۶ ماهه به مرحله‌ای رسیده‌اند که امروز بتوانند آثار خود را به طور انفرادی در محل نمایشگاه‌های دائمی به نمایش بگذارند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان همواره در حوزه‌های مختلف با یکدیگر همکاری دارند؛ اما این همکاری‌ها در حوزه فرهنگ اهمیت ویژه‌ای دارد و خانه فرهنگ ایران از ۶۶ سال گذشته در تعاملات فرهنگی بین دو کشور بزرگ ایران و پاکستان نقش فعالانه‌ای ایفا کرده است.
روناس تأکید کرد: دو کشور از ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگی برخوردار هستند و با وجود فعالیت‌های طولانی‌مدت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، هنوز احساس می‌شود فضا برای همکاری‌های بیشتر وجود دارد.
ایران در هنرهای اسلامی جایگاه شناخته شده‌ای دارد
در ادامه ذوالقرنین، خوشنویس معروف پاکستان ضمن تبریک به هنرمندان برای پشت سر گذاشتن دوره خوشنویسی در خانه فرهنگ ایران در لاهور گفت: ایران در هنرهای اسلامی از جمله خوشنویسی جایگاه شناخته شده‌ای دارد و آموختن این هنر در خانه فرهنگ ایران بسیار حائز اهمیت است.
وی ضمن تقدیر از خانه فرهنگ ایران برای توسعه هنر خوشنویسی در پاکستان گفت: آثار زیبای هنرآموختگان خانه فرهنگ نشان می‌دهد این مرکز از تجربیات خوبی در آموزش هنر خوشنویسی برخوردار است.
در پایان این مراسم به هنرآموختگان خانه فرهنگ ایران گواهینامه پایان دوره آموزشی خوشنویسی اعطا شد.

انتهای پیام
captcha