محدودیت ترافیکی در جاده‌های استان سمنان اعمال می‌شود
کد خبر: 4169189
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

محدودیت ترافیکی در جاده‌های استان سمنان اعمال می‌شود

فرمانده پلیس راه استان سمنان گفت: ترافیک در تمام راه‌های استان به خصوص میامی- شاهرود و دامغان - سمنان همچنین مسیر ایوانکی سنگین اعلام شده و پلیس راه نیز محدودیت‌هایی را اعمال کرده است.

ترافیک در جاده تهران مشهد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان، موسی بزرگی، فرمانده پلیس راه استان سمنان امروز، 25 شهریور گفت: همزمان با اوج بازگشت زائران رضوی از مشهد به سمت تهران، مسیرهای بین راهی شهرهای استان سمنان در لاین بازگشت به سمت تهران، مملو از خودرو است.

وی افزود: ترافیک در تمام راه‌های استان به خصوص میامی- شاهرود و دامغان - سمنان همچنین مسیر ایوانکی سنگین اعلام شده و پلیس راه نیز محدودیت‌هایی را اعمال کرده است.

بزرگی با بیان اینکه طبق اعلام پلیس راه محور عباس‌آباد میامی تا تهران، لاین شمالی با محدودیت تردد تمام وسایل نقلیه سنگین شامل کامیون و تریلر (به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی و ناوگان ترانزیتی) روبرو شده است اظهار کرد: این ممنوعیت تردد از ساعت ۱۴ روز شنبه مورخ ۲۵ شهریورماه الی ساعت دو بامداد روز یکشنبه مورخ ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ اعمال می‌شود.

فرمانده پلیس راه استان سمنان ادامه داد: 60 نقطه استراحتگاهی در مسیر تردد زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) پیش‌بینی شده تا بعد از رانندگی‌های نسبتاً طولانی استراحت کافی داشته باشند.

به گفته وی؛ در این شرایط رانندگان از عجله پرهیز کنند، از سوی دیگر استراحت ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر ۹۰ دقیقه رانندگی مهمترین توصیه پلیس راه است.

بزرگی با تأکید بر اینکه علیرغم اینکه پلیس راه از مردم و زائران رضوی درخواست کرده بود که بازگشت خود را به روز شنبه موکول نکنند یادآور شد: اما بازهم محورهای مواصلاتی استان سمنان مملو از خیل عظیم خودروها است.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئن به خصوص در شرایطی که ترافیک سنگین بر جاده‌ها حکم‌فرما است، مهمترین توصیه پلیس راه به زائران رضوی و مسافران عبوری است، متذکر شد: پرهیز از عجله در این شرایط مهمترین نکته‌ای است که مسافران باید توجه داشته باشند.

بزرگی با بیان اینکه تردد در محورهای دارای ترافیک پرحجم خسته‌کننده است در نتیجه رانندگان حتماً استراحت کافی داشته باشند، اظهار کرد: رانندگان از تعویض لاین‌های پرتعداد نیز پرهیز و تردد بین خطوط را تا رسیدن به مقصد لحاظ کنند.

وی همچنین از مردم خواست تا از خدمات و موکب‌های ورودی و خروجی شهرهای استان سمنان برای استراحت و بازدید از اماکن دیدنی استان سمنان استفاده کنند.

یادآور می‌شود  650 کیلومتر از مسیر یک هزار کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان است.

انتهای پیام
captcha