مخالفت 70 درصدی سعودی‌ها با عادی‌سازی روابط با رژیم‌ صهیونیستی
کد خبر: 4169704
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

مخالفت 70 درصدی سعودی‌ها با عادی‌سازی روابط با رژیم‌ صهیونیستی

به گفته مقامات عربستان سعودی 70 درصد از مردم این کشور عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، مؤسسه مطالعات هوور در دانشگاه استنفورد، همزمان با اطلاع‌رسانی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه کشورش همه بحث‌های مربوط به عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است، فاش کرد که اکثریت قریب به اتفاق سعودی‌ها مخالف عادی‌سازی با اسرائیل هستند.

این مؤسسه بر اساس گفته‌های مقامات سعودی اعلام کرد که 70 درصد مردم عربستان با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف هستند و 20 درصد آنها به شدت با این توافق مخالف هستند.

در همین زمینه، برنارد هایکال، نویسنده گزارش، گفت: یکی از سعودی‌های تحصیلکرده تحت تأثیر غرب به من گفت که روزی که عادی‌سازی اتفاق بیفتد غم‌انگیزترین روز زندگی من خواهد بود .

این نویسنده خاطرنشان کرد که برخلاف نخست‌وزیر اسرائیل یا بایدن، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، با امضای  توافق‌ صلح ریسک شخصی بزرگی را انجام می‌دهد، همانطور که سادات، رئیس‌جمهور سابق مصر زمانی این ریسک را انجام داد و بعداً هزینه آن را با زندگی‌اش پرداخت کرد.

یکی از مقامات دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسرائیل فاش کرد که عربستان سعودی به دولت آمریکا اطلاع داده است که هرگونه گفت‌وگو در رابطه با عادی‌سازی با اسرائیل را متوقف کرده و آمریکا هم این تصمیم عربستان سعودی را به اسرائیل منتقل کرده است که باعث سردرگمی آن شده است.

انتهای پیام
captcha