برگزاری کنفرانس بین‌المللی مبارزه با اسلام‌هراسی در قطر
کد خبر: 4171779
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸

برگزاری کنفرانس بین‌المللی مبارزه با اسلام‌هراسی در قطر

در راستای مقابله با اسلام‌هراسی، دانشگاه جورج تاون در قطر کنفرانسی بین‌المللی برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی صباح، در راستای مقابله با ابعاد پیچیده و چندگانه اقداماتی که علیه اسلام و مسلمانان انجام می‌گیرد، کنفرانس «تاریخ جهانی و شیوه‌های اسلام‌هراسی» در دانشگاه جورج تاون قطر برگزار می‌شود. این کنفرانس از روز شنبه 8 مهرماه آغاز می‌شود.

در این کنفرانس شخصیت‌های برجسته فعال در زمینه مبارزه با اسلام‌هراسی شامل دانشمندان، فعالان، سیاست‌گذاران و روزنامه‌نگاران شرکت خواهند کرد و ریشه‌های فکری اسلام هراسی را بررسی می‌کنند. شرکت‌کنندگان همچنین پاسخ‌هایی را برای مقابله با احساسات ضد اسلامی در سراسر جهان ارائه خواهند کرد.

سخنرانان شرکت کننده عبارتند از آن نورتون، نظریه پرداز سیاسی، استاد دانشگاه پنسیلوانیا و نویسنده کتاب در مورد اسلام در سال 2013، دکتر سلمان سید، استاد بلاغت و اندیشه دانشگاه لیدز. 

سخنرانان این کنفرانس در روز اول به ریشه‌های استعماری اسلام‌هراسی و ارتباط آن با نژادپرستی و تبعیض خواهند پرداخت و در روز دوم، به نگرش‌ها و پرچسب‌های ضد اسلامی که در جریان میزبانی قطر از جام جهانی فوتبال 2022 ظاهر شد و همچنین جهانی‌شدن اسلام‌هراسی به عنوان اثر باقی‌مانده «جنگ علیه تروریسم» خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha