چرا استکبار جهانی از وحدت اسلامی می‌هراسد + صوت
کد خبر: 4172158
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
حجت‌الاسلام سالک پاسخ داد:

چرا استکبار جهانی از وحدت اسلامی می‌هراسد + صوت

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه وحدت امت اسلامی، قدرت بازدارندگی جهان اسلام را در مقابل هجمه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی نظام سلطه بالا می‌برد، گفت: استکبار جهانی به این دلیل از وحدت دنیای اسلام در هراس است چون می‌داند تحقق وحدت منجر به شکل‌گیری قطب قدرت جهان اسلام خواهد شد که این قطب جدید، افول قدرت نظام سلطه را سرعت می‌بخشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره دلایل پافشاری و پایبندی امام راحل، رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بر مسئله وحدت اسلامی و نگاه به این مسئله به منزله یک موضوع راهبردی و بلندمدت گفت: امام خمینی(ره) تربیت‌شده دانشگاه اسلام، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند و کسی که شاگردی اهل بیت(ع) را کرده باشد جز این نمی‌تواند عمل کند. صراط توحید و ولایت، صراط وحدت امت است. 
 
وی افزود: دلیل دیگر اصرار امامین انقلاب بر مسئله وحدت اسلامی، آیات صریح و روشن قرآن کریم در خصوص اتحاد و پرهیز از تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی است؛ «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» و «وَمَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ». همچنین آیات دیگری از قرآن دائم بر «یا ایها الذین آمنوا» یا «یا ایها الناس» اشاره دارد و جمع را هدف قرار داده و لذا دعوت به وحدت در اجرای احکام الهی، اخلاق، ارتباطات اجتماعی، سیاست و ... در قالب اجتماع مردم اتفاق می‌افتد. 
 

بیشتر بخوانید:


عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: نکته دیگر این است که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در جهان اسلام سه مسئله را مورد هدف و هجمه خود قرار داده و می‌دهد تا از همگرایی و وحدت میان جوامع اسلامی جلوگیری کند؛ اول، حمله به هویت دینی، الهی و انسانی جامعه اسلامی است. اگر استکبار جهانی موفق شود اعتقادات و هویت جامعه اسلامی را از بین ببرد، بذر تفرقه را از طریق تشدید اختلافات قومی، مذهبی، زبانی و سیاسی  در میان مسلمانان خواهد کاشت و این در درازمدت به فراموش شدن هویت اصیل اسلامی در جهان اسلام و رشد سکولاریسم در منطقه می‌انجامد.  
 

تلاش استکبار برای بر هم زدن مرزهای فکری و اعتقادی جامعه اسلامی 

 
وی افزود: دومین نقطه مورد حمله نظام سلطه جهانی به قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، به منزله اساس نظام اسلام و محور و عامل وحدت است. اینها «حبل الله» هستند که اگر در این حمله و هجمه شکسته شوند پایه‌های وحدت اسلامی در هم می‌شکند و امکان سلطه آنها بر جوامع اسلامی فراهم می‌شود و لذا امام خمینی(ره) به همین دلیل فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است زیرا نظام اسلامی با عمل به احکام اسلام و تلاش برای اجرای آنها در جامعه در حقیقت در حال تقویت وحدت در داخل کشور و جهان اسلام است.
 
حجت‌الاسلام سالک هدف حمله سوم استکبار در جهان اسلام را مرزهای فکری و اعتقادی جامعه خواند و گفت: در این نقطه است که صف منافق و مؤمن از هم جدا و متمایز می‌شود. امیرالمؤمنین علی(ع) در همین راستا در حکمت 45 نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «لَوْ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ بِسَيْفِي هَذَا عَلَى أَنْ يُبْغِضَنِي مَا أَبْغَضَنِي، وَ لَوْ صَبَبْتُ الدُّنْيَا بِجَمَّاتِهَا عَلَى الْمُنَافِقِ عَلَى أَنْ يُحِبَّنِي مَا أَحَبَّنِي» (اگر با شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه دشمن من شود، با من دشمنى نخواهد كرد و اگر تمام دنيا را به منافق ببخشم تا مرا دوست بدارد، دوست من نخواهد شد.) این همان خط و مرز فکری و اعتقادی روشن در اسلام است که دشمن به آن حمله کرده و آن را به فرهنگ نفاق و جهالت تبدیل می‌کند تا زمینه تکفیر، برادرکشی، کشتار و خونریزی را در دنیای اسلام فراهم کند. 
 

تقویت تفرقه با هدف تضعیف قدرت جهان اسلام 

 
حجت‌الاسلام سالک آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی را در کنار جریان نفاق و بی‌بصیرت در جهان اسلام، مهمترین دشمنان وحدت اسلامی دانست و اظهار کرد: تمامی توطئه‌های این جبهه بزرگ و چندلایه برای جلوگیری از قدرت‌یابی جهان اسلام به منزله یک بلوک و قطب قدرت است و این جز با تضعیف وحدت و تقویت تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی ممکن نیست که نمونه آن تحریک صدام برای جنگ علیه ایران، حمایت از جریان‌های تکفیری مانند داعش، برای انتشار گسترده مسائل مورد اختلاف شیعه و سنی در سطح عمومی، تحریک افراد از شیعه و سنی به توهین به مقدسات مذاهب اسلامی و ... است.
 
وی تصریح کرد: بنابراین دنیای استکباری از ابزار قرآن و عناصر منافق و بی‌بصیرت متحجر شیعه و سنی برای ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان اسلام استفاده می‌کند تا نه فقط تفرقه بیندازد و حکومت کند بلکه در نظریه جدید به تعبیر «مایکل برانت»، شیعه‌شناس سازمان سیا، اختلاف می‌اندازد تا ریشه اسلام را بکند و این سیاست بین‌المللی استکبار نسبت به جهان اسلام است. 
 
عضو جامعه روحانیت مبارز، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را صف اول پولادین مقابله با این توطئه‌های استکبار جهانی در جهان اسلام خواند و گفت: امروز رهبر انقلاب اسلامی محور این مقابله هستند که در مقابل استکبار جهانی به پشتوانه ملت‌های اسلامی و با تکیه بر فرهنگ مقاومت و تأکید بر مسئله وحدت ایستاده‌اند که نماد آن را می توان در روز جهانی قدس و راهپیمایی اربعین به خوبی مشاهده کرد که این حرکات به ویژه راهپیمایی اربعین نماد وحدت مسلمانان جهان در کنار آزادیخواهان عالم علیه استکبار بر محور پرچم امام حسین(ع) است.                     
 

آثار و دستاوردهای وحدت اسلامی

 
حجت‌الاسلام سالک درباره آثار و دستاوردهای وحدت امت اسلام گفت: اولین اثر مهم وحدت اسلامی، افزایش قدرت بازدارندگی کشورهای اسلامی است. اثر دیگر مهم وحدت، افزایش هوشیاری امت اسلام نسبت توطئه‌های پیچیده  استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است. حضور اندیشمندان و شخصیت‌های شیعه و سنی در جریان کنفرانس وحدت و شنیدن نظرات رهبر انقلاب و تبادل نظر شخصیت‌‌های جهان اسلام با یکدیگر به تعمیق و تقویت پیوندهای برادری میان آحاد امت اسلامی کمک کرده و نوعی هشدار به کمیته مرکزی بحران جهانی به رهبری آمریکا است.
 
کد
 
وی با بیان اینکه وحدت امت رمز موفقیت جهان اسلام و انقلاب اسلامی در سطح جهان است، گفت: این وحدت، زمینه‌ساز تولد و شکل‌گیری قطب قدرت جهان اسلام است و دنیای استکبار برای جلوگیری از شکل‌گیری همین بلوک قدرت اسلامی است که تحقق وحدت اسلامی را تهدیدی برای تداوم ابرقدرتی خود می‌داند؛ در واقع تنها قطب قدرتی که افول نظام سلطه را سرعت می‌بخشد، قطب قدرت جهان اسلام است.    
 
گفت‌وگو از مهدی مخبری
انتهای پیام
captcha