وساطت آیت الله سیستانی برای حل اختلاف میان دو عشیره عراقی
کد خبر: 4172877
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

وساطت آیت الله سیستانی برای حل اختلاف میان دو عشیره عراقی

آیت‌الله العظمی سیستانی با اعزام هیئتی به جنوب عراق برای پایان دادن به درگیری بین دو عشیره میانجیگری کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از نون، آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی شیعیان در عراق در خصوص درگیری بین دو قبیله الرمیض و آل عمر در استان ذی‌قار عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

وی ضمن ابراز تاسف نسبت به این درگیری‌ها و کشته‌شدن مردم بی‌گناه، با اعزام هیئتی به ریاست علامه سید محمد حسین العمیدی برای حل اختلاف بین دو عشیره مذکور میانجیگری کرد.

دفتر مرجعیت عالیقدر دینی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آیت‌الله العظمی سیستانی به خانواده‌های داغ‌دیده تسلیت گفته و با آنان همدردی می‌کند و بزرگان، عقلا و حکمای آنان را به تلاش فراوان جهت حل‌وفصل این بحران از راه‌های قابل قبول و متعارف در موارد این چنینی، ترغیب می‌کند تا از خونریزی بیشتر و ناامنی و اختلال در زندگی عادی مردم منطقه جلوگیری به عمل آید.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما هیئتی را به ریاست علامه محمد حسین العمیدی به سوی شما اعزام کردیم تا تلاش‌های جدیدی را در این رابطه انجام دهند. امید است که از سوی شما مورد پذیرش قرار گیرند و بحران یادشده به شکل قطعی پایان یابد.

در ادامه این بیانیه آیت‌الله العظمی سیستانی برای اهالی این دو عشیره عراقی خیر و برکت آرزو نموده و از درگاه خداوند خواستار دفع شر و بلا از آنان شده است.

شهرستان اصلاح در استان ذی‌قار پس از آغاز دوباره درگیری‌های مسلحانه بین دو عشیره الرمیض و آل عمر شاهد اوضاع متشنج امنیتی بوده است.

منابع وابسته به پلیس عراق در استان ذی قار در جنوب این کشور هشتم مهر ماه گذشته اعلام کردند که در پی درگیری عشایر که در آن از سلاح نیمه سنگین و بمب استفاده شده بود، دست کم دو نفر کشته و شش نفر زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha