جزئیات مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در بخش معارفی اعلام شد
کد خبر: 4173155
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳
در چهارمحال‌وبختیاری

جزئیات مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در بخش معارفی اعلام شد

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در مجموع ۳۹ متسابق به مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارفی راه‌ یافته‌اند، گفت: این مرحله از مسابقات در روز ۲۷ مهرماه جاری در رشته‌های معارف تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در شهرکرد برگزار می‌شود.

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به جزئیات برگزاری مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهارمحال‌وبختیاری در بخش معارفی که به‌صورت آزمون کتبی برگزار می‌شود، اظهار کرد: متسابقانی که در مرحله شهرستانی این بخش توانسته باشند در رشته‌ تفسیر حدنصاب ۷۵ و بالاتر و در رشته‌های معارفی صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه امتیاز ۶۵ و بالاتر از مجموع ۱۲۰ امتیاز را کسب کنند در مرحله استانی حضور خواهند یافت.

مولوی ادامه داد: مرحله استانی بخش معارفی مسابقات قرآن‌ اوقاف در روز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۱ همزمان با سراسر کشور با حضور متسابقان سراسر استان در شهرکرد برگزار خواهد شد که جزئیات و اطلاع‌رسانی دقیق از طریق پیام کوتاه برای شرکت‌کنندگان ارسال خواهد شد؛ همچنین منابع مرحله استانی در سامانه ثبت‌نام قابل دریافت است.

وی با ذکر اینکه در مجموع ۳۹ متسابق بانو و آقا به مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارفی راه‌ یافته‌اند، گفت: این افراد در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به رقابت می‌پردازند و در صورت کسب نمره حدنصاب به مرحله کشوری راه خواهند یافت. ترجمه سور مبارکه یس و الرحمن مرحله استانی ندارد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همچنین از حضور ۱۳ نماینده چهارمحال‌وبختیاری در بخش مقدماتی مرحله کشوری چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در قسمت آوایی خبر داد و تصریح کرد: آثار این متسابقان در روز ۲۰ مهرماه جاری به‌صورت تصویری و با حضور ناظران اجرایی از سوی مرکز قرآنی سازمان اوقاف و همکاری اداره‌کل اوقاف استان ضبط و برای داوری به دبیرخانه مرکزی مسابقات ارسال می‌شود.

مولوی گفت: بر طبق اعلام مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دوره آمادگی و ارتقای شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن بر حسب جدول زمان‌بندی و به صورت برخط طی روزهای ۱۵ تا ۱۷ مهرماه با تدریس اساتید و داوران ملی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha