رویکرد اصلی سازمان سینمایی توجه به عدالت فرهنگی در استان‌هاست
کد خبر: 4173440
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

رویکرد اصلی سازمان سینمایی توجه به عدالت فرهنگی در استان‌هاست

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، بر توجه ویژه سازمان سینمایی وزارت ارشاد در دولت به بحث تمرکز زدایی اشاره کرد و گفت: رویکرد اصلی سازمان سینمایی توجه به عدالت فرهنگی در استان‌ها است.

ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته، ۱۴ مهرماه، در آیین اختتامیه جشنواره فیلم و عکس روستایی و عشایری در شهرستان کلیبر، با اشاره به اهمیت و جایگاه فیلم و سینما، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره به مسئله فیلم و سینما تأکید ویژه‌ای داشته‌اند و سینما را هنر برتر خوانده‌اند و این توجه ویژه ایشان نشان دهنده اهمیت و جایگاه برجسته فیلم و سینماست.

وی افزود: در جای جای ایران اسلامی هنرمندان برجسته و توانمندی در حوزه هنر سینما فعالیت می‌کنند و این امر بر ضرورت توجه به این هنر می افزاید.

ایل بیگی، بر توجه ویژه سازمان سینمایی وزارت ارشاد در دولت به بحث تمرکز زدایی اشاره کرد و گفت: رویکرد اصلی سازمان سینمایی توجه به عدالت فرهنگی در استان‌ها است و سفرهای استانی و پیگیری اقدامات در خصوص سینماها و سینماگران در استان‌ها در این دوره بسیار پررنگ بوده و سرانه این اقدامات در آذربایجان‌شرقی بهتر و بیشتر است.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، با اشاره به برگزاری جشن مهر سینما در استان‌ها گفت: در هر نقطه‌ای از کشور که سینماگر و استعدادهای سینمایی فعالیت می‌کنند برای کمک کردن و دیده شدن آن‌ها تلاش می کنیم.

وی تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از سینماگران بهره بگیریم تا شاهد پویایی و تقویت این حوزه در استان آذربایجان‌شرقی و دیگر استانهای کشور باشیم. تلاش می‌کنیم هم هنرمندان را تکریم کنیم و هم آنچه که حق هنرمندان و مردم است ادا شود.

ایل بیگی تصریح کرد: با ایجاد دبیرخانه فیلم اولی‌ها و شناسایی استعدادهای فیلمساری از سراسر کشور تلاش می‌کنیم تا بهترین‌ها جهت حضور در سینمای حرفه‌ای انتخاب شوند.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، افزود: همچنین سعی می‌کنیم تا در حوزه تهیه کنندگی سینما که یکی از معضلات استان‌ها است زمینه‌ای را فراهم کنیم تا بهترین‌های هر استان بتوانند با کمترین مشکلات فیلم سینمایی بسازند.

وی با اشاره به اینکه توجه فیلم‌سازان به زندگی، آداب و رسوم و سنت‌های بخش قابل توجهی از مردم کشور که در روستاها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند، از آثار برگزاری این جشنواره خواهد بود گفت: حمایت از تولیدات هنری به‌ویژه در موضوعات خاص این جشنواره یکی از مهم‌ترین راه‌های پیش‌گیری از تهاجم فرهنگی است و انچه که هویت اصلی مردمان عشایر و روستاست باید درخشانتر از پیش نشان داده شود.

ایل بیگی گفت: این جشنواره می‌تواند با تأکید بر اصالت و هویت و همچنین ویژگی‌های جذاب فرهنگی، ما را مستحکم‌تر از پیش به ریشه‌هایمان وصل کند.

انتهای پیام
captcha