از جلسه اضطراری شورای امنیت تا ورود حزب الله لبنان به نبرد با صهیونیست‌ها
کد خبر: 4173679
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
با تحولات فلسطین

از جلسه اضطراری شورای امنیت تا ورود حزب الله لبنان به نبرد با صهیونیست‌ها

در پی حمله گسترده زمینی و موشکی مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی، شورای امنیت سازمان ملل امروز جلسه‌ای اضطراری برگزار می‌کند. از سوی دیگر نیروهای مقاومت لبنان چند پایگاه نظامی صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره در پی عملیات بی‌سابقه موسوم به توفان اقصی از سوی جبهه مقاومت فلسطین علیه سرزمین‌های اشغالی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم تهدید کرد که غزه را به یک جزیره متروک تبدیل خواهد کرد. وی از ساکنان غزه خواست فورا این منطقه را ترک کنند. 

نیروهای اسرائیلی پس از عملیات نظامی حماس در روز شنبه، بمباران غزه را تشدید کردند و یک برج 14 طبقه در مرکز غزه را که ده‌ها آپارتمان و همچنین دفاتر گروه فلسطینی حماس را در خود جای داده بود، بمباران کردند.

به گزارش رسانه‌های محلی، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی کنترل یک ایستگاه پلیس در شهر سدیروت در جنوب سرزمین‌های اشغالی را به دست گرفتند و حداقل 10 مبارز فلسطینی را پس از یک ساعت درگیری به شهادت رساندند.

پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه نیروهای اسرائیلی بخشی از ایستگاه پلیس را با بولدوزر تخریب کردند تا به این مرکز دسترسی پیدا کنند.

جلسه اضطراری شورای امنیت


شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) قرار است در جلسه‌ای محرمانه، درباره جنگ در سرزمین‌های اشغالی، تحولات را بررسی کند. این نشست ابتدا توسط مالت، عضو فعلی شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست شد و امارات متحده عربی و برزیل از آن حمایت کردند. 15 عضو فعلی شورای امنیت در ساعت 15 روز یکشنبه (19:00 به وقت گرینویچ)  در مقر سازمان ملل در نیویورک در این نشست شرکت خواهند کرد.

هشدار نتانیاهو درباره جنگ طولانی و دشوار

نخست‌وزیر اسرائیل گفت که این رژیم در حال «جنگی طولانی و دشوار» علیه حماس است. نتانیاهو در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: جنگ توسط یک حمله مرگبار حماس بر ما تحمیل شد. وی افزود: حمله آغاز شده است و «بدون قید و شرط و بدون مهلت ادامه خواهد داشت  تا زمانی که به اهداف دست یابیم».

از سوی دیگر اعلام شد شورای امنیت اسرائیل تصمیم گرفته است که عرضه برق، سوخت و کالا به غزه را متوقف کند و اقداماتی را برای نابودی قابلیت‌های نظامی حماس تصویب کرده است. با تشدید حملات هوایی اسرائیل به غزه، 2.3 میلیون فلسطینی که در این منطقه محاصره شده زندگی می‌کنند، شب را در تاریکی سپری کردند.

بیش از 100 صهیونیست، اسیر شدند

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بر اساس برآوردها تعداد اسرای صهیونیست نزد جنبش حماس به ۱۰۰ نفر می‌رسد.روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که برآوردش از تعداد اسرای صهیونیست نزد جنبش حماس در غزه تقریبا ۱۰۰ نفر است که در میانشان نظامی، افسر و غیرنظامی وجود دارد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که اوضاع در تعدادی از مناطق همچنان متشنج است و اوضاع نظامی اکنون به‌طور کامل تحت سیطره ما نیست.

وی گفت: درگیری‌ها در جنوب سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد و تعدادی از اعضای جنبش حماس در داخل مرزهای ما حضور دارند.

از جلسه اضطراری شورای امنیت تا ورود حزب الله لبنان به نبرد با صهیونیست‌ها

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود که تعداد اسرای رژیم صهیونیستی نزد حماس در غزه، شکل و آینده این جنگ را مشخص می‌کند. شبکه سی ان نیز به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد صهیونیست‌هایی که حماس اسیر کرده بی‌سابقه است.

درگیری حزب الله و رژیم صهیونیستی

خبرنگار النشره لبنان در منطقه حاصبیا گزارش داد که سامانه راداری اسرائیل مشرف به شهر شبعا با 6 راکت مورد حمله قرار گرفت و توپخانه اسرائیل در واکنش به این حمله، درختزارها و ارتفاعات اطراف شهر شبعا را زیر آتش گرفت.

 آويخاي ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل امروز یکشنبه اعلام کرد که توپخانه اسرائیل مناطق لبنان را که از آن، راکت به سمت اسرائیل شلیک شده است، بمباران کرده است، وی تاکید کرد که ارتش اسرائیل برای همه سناریوها آماده است.

رادیو ارتش اسرائیل هم اعلام کرد چندین راکت از لبنان به سمت مواضع ارتش در مزارع شبعا و جبل الشیخ پرتاب شده است.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین به اسرائیلی‌های ساکن مناطق نزدیک به مرز لبنان توصیه کردند که پس از این حملات راکتی وارد مناطق مستحکم شوند.

رادیو اسرائیل با تأیید اینکه ارتش اسرائیل اهدافی در جنوب لبنان را با توپخانه گلوله باران کرده است، خاطرنشان کرد که ارتش دستور بسته شدن استراحتگاه‌ها و تفرجگاه‌های نزدیک مرز شمالی را صادر کرده است.

پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که نیروهای گردان عماد مغنیه، سه پایگاه صهیونیست‌ها در مزارع اشغالی شبعا را هدف قرار دادند.

بر اساس آخرین آمارها تاکنون ۳۰۰ صهیونیست در این حملات کشته و ۱۵۹۰ نفر دیگر زخمی شدند. درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین در غزه و نیروهای صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha