راهپیمایی مردم جهان در همبستگی با ملت فلسطین + عکس
کد خبر: 4174032
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

راهپیمایی مردم جهان در همبستگی با ملت فلسطین + عکس

مردم کشورهای مختلف منطقه تا اروپا و آمریکا در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، عملیات غافلگیرانه مقاومت فلسطین در قلب سرزمین‌های اشغالی موجی از خوشحالی و حمایت مردم از کشورهای منطقه تا اروپا و آمریکا را به همراه داشته است.

ده‌ها نفر از شهروندان آمریکایی ساعات گذشته به وقت واشنگتن تجمعی را در مقابل کاخ سفید برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین برگزار کردند.

این راهپیمایی از مقابل محل اقامت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در میدان لافایت در مرکز واشنگتن آغاز شد و سپس شهروندان در مقابل کاخ سفید تجمع کرده و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

آنها همچنین با سر دادن شعار خواستار آزادسازی فلسطین و آزادی همه اسرای فلسطینی و توقف کامل کمک‌های دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی و توقف اشغالگری این رژیم شدند.

در حالی که نیروهای پلیس آمریکا برخی خیابان‌ها را مسدود کرده بود، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی از مقابل کاخ سفید به سمت ساختمان وزارت خارجه آمریکا حرکت کردند.

میدان تایمز نیویورک نیز روز گذشته صحنه تظاهرات ده‌ها نفر از شهروندان آمریکایی بود که برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین  و درخواست برای پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین تظاهرات کردند.

راهپیمایی مردم جهان در همبستگی با ملت فلسطین/اماده

تجمع‌کنندگان پرچم‌های فلسطین را برافراشته و بنرهایی در دست داشتند که بر روی آن شعارهایی در حمایت از حق مقاومت برابر اشغالگری و رد توصیف فلسطینیان به تروریسم نوشته شده بود. آنها با سر دادن شعار خواهان آزادی فلسطین و همه اسرایی شدند که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و از دولت آمریکا خواستند دست از کمک به اسرائیل بردارد.

دوحه، پایتخت قطر شامگاه یکشنبه صحنه راهپیمایی مردم این کشور برای اعلام همبستگی با عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین و محکومیت بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بود.

راهپیمایی مردم جهان در همبستگی با ملت فلسطین/اماده

صدها خودرو حامل پرچم فلسطین به نشانه شادی از موفقیت فلسطینی‌ها در غلبه بر اشغالگران صهیونیست از منطقه موسوم به محله فرهنگی کتارا در دوحه به راه افتادند و با خواندن شعارها و سروده‌های ملی فلسطین در خیابان‌های دوحه گشت زدند.

عملیات طوفان الاقصی که از صبحگاه شنبه گذشته آغاز شده تاکنون بیش از 700 کشته و دو هزار و 200 مجروح از بین صهیونیست‌ها برجای گذاشته است.

جشن خوشحالی جهانیان از عملیات غافلگیرانه مقاومت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست به استادیوم‌های ورزشی هم رسیده است.

هواداران تیم سلتیک اسکاتلند در بازی این تیم در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر اسکاتلند با برافراشتن پرچم فلسطین و بنرهایی که بر روی آن نوشته شده بود بنری با عبارات «فلسطین آزاد باید گردد» و «پیروزی برای مقاومت است» از فلسطین حمایت کردند.

همچنین بازیکنان دو تیم القادسیه و العربی کویت با پوشیدن چفیه فلسطینی وارد مسابقه لیگ کویت شدند و همبستگی خود را با ملت فلسطین و مقاومت آنها اعلام کردند.

در تونس، هواداران اسپرانس اسپورت نیز با اعلام حمایت از مقاومت فلسطین و برافراشتن پرچم فلسطین در جشن موفقیت عملیات طوفان الاقصی شریک شدند.

همچنین امروز دوشنبه در مدارس دولتی تونس برای اعلام همبستگی با نوار غزه و نبرد طوفان الاقصی سرود ملی فلسطین طنین انداز شد.

شهرها و استان‌های مختلف اردن نیز شب گذشته با برپایی راهپیمایی‌های گسترده ضمن اعلام حمایت از مقاومت فلسطین بود که در آن مردم خواستار قطع روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی شدند.

راهپیمایی مردم جهان در همبستگی با ملت فلسطین/اماده

جشن‌های خیابانی در حمایت از مقاومت فلسطین به قاره اروپا نیز رسیده و در کشورهای هلند، اسپانیا، ترکیه و ... مردم با برپایی راهپیمایی حمایت خود را از فلسطینیان در برابر تجاوزات اسرائیل اعلام کردند.

شهر بارسلون اسپانیا به دعوت سازمان‌های همبستگی فلسطین و جامعه فلسطینی صحنه راهپیمایی شهروندان برای حمایت از مقاومت مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و محکوم کردن سکوت بین‌المللی بود.

شهرهای روتردام، لیدن، دنهاچ و گرونینگن هلند شاهد تظاهراتی در همبستگی با مردم فلسطین بود که در آن پرچم‌های فلسطین در حمایت از مردم غزه و کرانه باختری اشغالی برافراشته شد.

صدها نفر در پاسخ به دعوت انجمن جوانان آناتولی در میدان مسجد فاتح استانبول تجمع و در حمایت از عملیات طوفان الاقصی شعار سر داده و پایکوبی کردند.

در آنکارا نیز صدها نفر از شهروندان ترکیه با تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در حمایت از فلسطین و مبارزه مردم این کشور شعار سر دادند.

پایتخت دیگر کشورهای عربی نیز شنبه گذشته صحنه جشن و شادی از انجام عملیات طوفان الاقصی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بود. احزاب و نهادهای دینی و عربی هم بر حمایت خود از مبارزه ملت فلسطین تأکید کردند.

برج‌های مشهور کویت نیز شب گذشته به نشانه اعلام همبستگی با فلسطینیان و پاسخ آنها به جنایات رژیم صهیونیستی با پرچم فلسطین نورپردازی شد.

راهپیمایی مردم جهان در همبستگی با ملت فلسطین/اماده

در شبکه‌های اجتماعی هم کاربران با به اشتراک گذاشتن تصاویر برج‌ها در حالی که در آن پرچم فلسطین در کنار پرچم کویت نشان داده می‌شود، این اقدام دولت کویت را ستوده و بر حمایت از فلسطین و رد سازش با اشغالگران صهیونیست تأکید کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha