دستاورد طوفان الاقصی؛ نمایش ناتوانی اسرائیل در تأمین امنیت یهود
کد خبر: 4174259
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد

دستاورد طوفان الاقصی؛ نمایش ناتوانی اسرائیل در تأمین امنیت یهود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خوزستان گفت: بزرگترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی این است که نشان داد رژیم غاصب اسرائیل نمی‌تواند امنیت یهود را در سرزمین غصب شده فلسطین تأمین کند.

حجت الاسلام علوی کیاحجت‌الاسلام جعفر علوی‌کیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره نتایج و دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی برای فلسطین و منطقه گفت: برای روشن شدن دستاوردهای این عملیات غرورآفرین باید ببینیم این عملیات چه مشکلی برای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام به وجود می‌آورد و چه صدمه‌ای به آنها وارد می‌‌کند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی یک حکومت جعلی در یک سرزمین غصب شده ایجاد کرده است. این حکومت و دولت به اقبال و حضور یهودیانی از سراسر دنیا در این منطقه بنا شد و از ۷۰ سال قبل تاکنون تلاشش بر این بود که یهودیان را قانع کند که به جای اقلیت بودن در کشورهای مختلف به این منطقه بیایند و ما کشوری امن و آزاد برای شما تأسیس می‌کنیم و ارض موعود شما، سرزمین فلسطین است. این از مهم‌ترین پایه‌های تأسیس حکومت ظالم و کودک‌کش اسرائیل است.

علوی‌کیا در ادامه با تصریح به اینکه اقداماتی که علیه این رژیم از آغاز تأسیس تا ۱۰ یا ۲۰ سال گذشته صورت گرفته، اقداماتی ضعیف و برپایه قومیت‌گرایی و جزئی بوده است، گفت: در سال‌های اخیر با تأسی جوانان فلسطینی، لبنانی و حتی سوری از آرمان‌های انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه ایمان و توجه بر آرمان‌های دینی و اسلامی است که می‌تواند مسلمان را در مقابل دشمن، مسلح به سلاح مقاومت و اراده کند، این روند تغییر کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خوزستان اظهار کرد: جنگ‌هایی که صورت گرفت و مقاومت جوانان در فلسطین، لبنان و سوریه کم کم یکی از مهم‌ترین پایه‌های تأسیس حکومت اسرائیل یعنی امنیت را برای یهودیان، متزلزل کرد. شاید بزرگترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی این است که نشان داد این رژیم نمی‌تواند امنیت یهود را در این سرزمین غصب شده تأمین کند.

علوی‌کیا افزود: چند سالی است که مهاجرت معکوس یهودیان آغاز شده و قطعاً بعد از این عملیات، این مهاجرت سرعت فراوانی خواهد گرفت و این رژیم محبوبیت و مشروعیت خود را در میان یهودیان هم از دست خواهد داد. این پیروزی بزرگی است چرا که این رژیم غاصب را سریع‌تر به سقوط خواهد کشاند.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: یک عده جوان در یک باریکه کوچک در محاصره چند ده ساله که از غذا و دارو و امکانات اولیه حیات محروم هستند، با همت عالی و تأسی به انقلاب اسلامی ایران و قدرت ایمان و جهاد در راه خدا، وارد شهرک‌های صهیونیست نشین شدند و تعداد قابل توجهی از این‌ها را به هلاکت رساندند، عده زیادی را اسیر و امکانات آنها را تخریب کردند. این جوانان هیمنه‌ای که رژیم صهیونیستی تلاش کرد در این چند ده سال برای خود ایجاد کند و رعب و هراس در دل مخالفان خود بیندازد، شکستند و امنیتش را متزلزل کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خوزستان گفت: کشته شدن چند ده نفر اسرائیلی پیروزی است، اما اهمیت آن به اندازه این نیست که این عملیات شروع یک دومینوی انحلال و سقوط از درون برای صهیونیسم‌ها و اسرائیلی‌ها است.

علوی‌کیا، یکی دیگر از دستاوردهای این عملیات را کند شدن روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل دانست و گفت: مقام معظم رهبری در این باره به برخی از افراد سست عنصر منطقه فرمودند «روی اسب بازنده شرط‌بندی نکنید.» عملیات طوفان الاقصی، روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل را زیر سؤال می‌برد و انگیزه این افراد در عادی‌سازی روابط کند خواهد شد و این هم یک پیروزی بزرگ است.

انتهای پیام
captcha