اعلام جزئیات آزمون تخصصی اعطای ارشدیت به حافظان قرآن ودجا
کد خبر: 4174581
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

اعلام جزئیات آزمون تخصصی اعطای ارشدیت به حافظان قرآن ودجا

جزئیات دومین دوره آزمون تخصصی اعطای ارشدیت به حافظان قرآن بانوان و آقایان شاغل و نیروهای وظیفه وزارت دفاع اعلام شد.

آزمون تخصصی اعطای ارشدیت به حافظان قرآن

حسن فراهانی، مدیر دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به جزئیات آزمون تخصصی اعطای ارشدیت به حافظان قرآن گفت: بانوان و آقایان شاغل و نیروهای وظیفه وزارت دفاع حافظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل می‌توانند در این آزمون شرکت‌ کنند.

وی با اشاره به اینکه ادارات تابعه تا 10 دی‌ماه فرصت دارند تا فهرستی از اسامی متقاضیان را به اداره میزبان این دوره (اداره عقیدتی ـ سیاسی حوزه مرکزی ودجا)، ارسال کنند، افزود: در این آزمون، حُسن حفظ ملاک است و شرکت‌کنندگان باید 80 از 100 نمره را کسب کنند.

فراهانی درباره روش اخذ آزمون، اضافه کرد: آزمون در استان‌هایی که متقاضیان بیش از 20 نفر داشته باشد به صورت حضوری برگزار می‌شود و در صورتی که تعداد متقاضیان کمتر از این تعداد باشد، آزمون به صورت برخط برگزار خواهد شد. همچنین آزمون 20 دی‌ماه از سوی اداره میزبان به صورت سراسری انجام می‌شود.  

مدیر دارالقرآن وزارت دفاع بیان کرد: معیار آزمون براساس قرآن عثمان طه و براساس تعداد اجزاء حفظ شده حافظان از پرسش دو سؤال هشت سطری آغاز و تا 10 سؤال هشت سطری ویژه حافظان کل ادامه خواهد داشت.

فراهانی تصریح کرد: حافظانی که در سنوات گذشته در یکی از رشته‌های حفظ، ارشدیت دریافت کرده باشند، مجاز به شرکت در همان رشته یا محفوظات کمتر نیستند. همچنین میزان اعطای ارشدیت‌ها از اعطای یک ماه به حافظان یک جزء تا اعطای 48 ماه ارشدیت به حافظان کل متفاوت است.

انتهای پیام
captcha