بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره بمباران غزه
کد خبر: 4174696
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره بمباران غزه

به دنبال بمباران شدید نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، آیت‌الله سیستانی، مرجع شیعه در عراق بیانیه مهمی صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع عالی شیعه در عراق در پی تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیانیه مهمی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها نوار غزه در معرض بمباران‌های مستمر و حملات شدید و بی سابقه‌ای است که تا امروز منجر به کشته و زخمی شدن بیش از شش هزار غیرنظامی بی گناه و آواره شدن تعداد زیادی از مردم شده است. بمبارانی که مناطق مختلف را هدف قرار می‌دهد و دیگر مکان امنی برای پناه دادن مردم وجود ندارد.

همزمان، ارتش اشغالگر، نوار غزه را در محاصره بسیار شدیدی که شامل آب، غذا، دارو و سایر مایحتاج زندگی است قرار داده است که بیشترین آسیب را به مردم وارد می‌کند به گونه‌ای که می‌خواهد انتقام شکست بزرگ در رویارویی‌های اخیر را از مردم گرفته و بدین گونه جبران کند.

این فاجعه در مقابل چشم تمام جهان رخ می‌دهد و گویی هیچ بازدارنده و مانعی بر آن نیست و بلکه کسانی هستند که از این اعمال مجرمانه حمایت و آن را به بهانه دفاع از خود توجیه می‌کنند!

بدین وسیله از تمام جهان خواسته می‌شود تا در برابر این وحشیگری دهشتناک بایستند و از ادامه اجرای نقشه‌های نیروهای اشغالگر برای آسیب بیشتر به مردم مظلوم فلسطین پیشگیری کنند.

پایان دادن به مصائب این مردم شریف ـ که هفت دهه است ادامه دارد ـ، با اعطای حقوق مشروع آن‌ها و رفع اشغال از سرزمین‌های غصب شده آن‌ها است و این تنها راه ایجاد امنیت و آرامش در این منطقه است. در غیر این صورت، مقاومت در برابر متجاوزان ادامه خواهد یافت و چرخه خشونت همچنان موجب قربانی شدن بی‌گناهان بیشتری خواهد شد.

(25 ـ ربیع الاول ـ 1445 هجری قمری) منطبق با (2023/10/10)

دفتر آیت‌الله سیستانی – نجف الاشراف

انتهای پیام
captcha