بیانیه سازمان همکاری اسلامی در محکومیت قاطع کوچ اجباری ساکنان غزه
کد خبر: 4175217
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

بیانیه سازمان همکاری اسلامی در محکومیت قاطع کوچ اجباری ساکنان غزه

سازمان همکاری اسلامی ضمن اعلام مخالفت قاطع خود با تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری ساکنان غزه تأکید کرد، در صورتی که گذرگاه‌ امن برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد نشود، یک فاجعه انسانی به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش ایکنا، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد این سازمان تلاش‌های مسئولین رژیم صهیونیستی برای آواره کردن اجباری فرزندان ملت فلسطین را قاطعانه رد و با آن مخالفت می‌کند.
در این بیانیه آمده است: ممانعت نظامیان رژیم اشغالگر از رسیدن ملزومات دارویی و امدادی و نیازهای اساسی به نوار غزه مصداق نقض آشکار قانون بین‌المللی بشردوستانه است.
سازمان همکاری اسلامی  ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای اتخاذ تدابیر و اقدامات کارساز در توقف همه اشکال تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین گفت: شرایط کنونی وقوع یک فاجعه انسانی بی‌سابقه را هشدار می‌دهد.

در پایان این بیانیه بر لزوم ایجاد هر چه سریع‌تر گذرگاه‌های انسانی برای تامین مایحتاج مردم غزه تأکید شده است.

با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به هشتمین روز خود و کسب پیروزی های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، بمب افکن های رژیم اسراییل به طور جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه را به دستور سران تل آویو بمباران می کنند.

انتهای پیام
captcha