آشنایی با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در اردو‌های «تاریخ بدانیم»
کد خبر: 4176140
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

آشنایی با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در اردو‌های «تاریخ بدانیم»

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه برنامه «تاریخ بدانیم» را با هدف آشنایی نوجوانان تهرانی با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌کند.

آشنایی با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در اردو‌های «تاریخ بدانیم»به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: یکی از روش‌های تبیین موضوعات مرور اتفاقات گذشته است و یکی از مسیر‌های درست تصمیم گرفتن، بررسی و دقت در الگو‌های گذشته و پیش‌بینی نتایج حاصل شده است؛ همان‌طور که در کلام حضرت علی(ع) نیز آمده است؛ «به راستی که در هر چیزی برای خردمندان و پندگیران، پند و عبرتی است»، بر همین اساس و به تارتبیین مبانی اعتقادی برای نسل آینده، بسته برنامه «تاریخ بدانیم» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طراحی شد.

وی افزود: این بسته برنامه که از اوایل آبان آغاز می‌شود، نوجوانان در قالب یک بازی از باغ کتاب به باغ موزه دفاع مقدس می‌رسند و در این مسیر با بخش‌هایی از تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آشنا خواهند شد.

خونویی به برگزاری برنامه‌های جانبی در کنار بازدید از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در کنار بازدید از این نمایشگاه، بخش‌های جنبی از جمله آشنایی با طرح «هم‌عهدی با شهدا»، اهدای کتاب با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و... برای نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به مرحله اول این برنامه ادامه داد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۲۴ گروه از نوجوانان پایتخت با حضور در باغ موزه دفاع مقدس از نمایشگاه «در لباس سربازی» بازدید کردند. این نمایشگاه، روایت رهبر انقلاب از دوران جنگ تحمیلی است و بخش‌های منتشرنشده‌ای از اسناد اقدامات و مکاتبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس و نیز بخش‌هایی از مأموریت‌ها و پشت صحنه فرماندهی نظامی ایشان در سال‌های جنگ تحمیلی را به نمایش گذاشته است.

خونویی در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرا‌های مناطق ۲۲گانه شهر تهران مراجعه کنند و یا با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha