برگزیدگان مسابقه پیامکی «پیامبر رحمت» در کردستان معرفی شدند
کد خبر: 4177364
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

برگزیدگان مسابقه پیامکی «پیامبر رحمت» در کردستان معرفی شدند

مراسم اختتامیه مسابقه پیامکی «پیامبر رحمت» و اعلام نفرات برگزیده مسابقه پیامکی «پیامبر رحمت» اداره کل ورزش و جوانان کردستان به مناسبت هفته ورزش امروز، یکم آبان در سنندج برگزار شد.

سیدعارف عنایتی، عضو شورای عالی افتای استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سیدعارف عنایتی، عضو شورای عالی افتای استان کردستان امروز، یکم آبان در مراسم اختتامیه مسابقه پیامکی «پیامبر رحمت» که به مناسبت ماه ربیع‌الاول در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، گفت: پیامبر اعظم (ص) به دلیل داشتن «خُلقٍ عَظیم» و «رَحمَةٌ لِلعَالَمین»، نمونه و الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها در تمام دوران‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه آن حضرت به عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه‌ راستین بشریت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بود، افزود: پیامبر اسلام در طول دوران زندگی و دوران دعوت رهایی‬‌‌بخش خود به اسلام با سختی‌های بی‌شماری روبه‌رو شد اما همواره فداکاری و شکیبایی را در اولویت خود قرار داده بود.

عضو شورای عالی افتای استان کردستان بیان کرد: در نتیجه متخلق بودن آن حضرت به اخلاق و کردار کریمانه بود که در طول ۲۳ سال نبوتش توانست، دل‌های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام شد.

وی در ادامه گفت: جایگاه، عظمت و بزرگواری پیامبر اکرم(ص)، بدان حد بوده است که خداوند به وجود گرامی او چنین سوگند یاد می‌کند: «لَعَمْرُکَ إِنَّهُمْ لَفی سَکْرَتِهِمْ یَعْمَهُونَ؛ به جانت سوگند که این‌ها در مستی خود سرگردانند».

ماموستا عنایتی افزود: قرآن کریم در آیه 21 سوره احزاب می‌فرماید: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ به یقین برای شما، در زندگی رسول خدا الگوی نیکویی است» و یا  در آیه 4 سوره قلم می‌فرماید: «وَإِنَّکَ لَعَلی خُلُق عَظِیم؛ به یقین تو اخلاق عظیم و بزرگی داری» لذا همگان باید به آن حضرت تأسی کنند.

وی به اشاره به اینکه همه مسلمانان با الگوگیری از حضرت رسول اکرم(ص) اخلاق  و رفتار نیکود داشته و همواره برای یاری مظلوم بشتابند، اظهار کرد: امروز ما مسلمانان و پیروان نبی اکرم(ص) به جایگاهی رسیدیم که در سیاسیت، اقتصاد، خانواده، زندگی فردی و اجتماعی‌مان اخلاق جایگاهی ندارد و اگر اخلاق از زندگی‌‍ انسان‌های دور شود زندگی سراسر ریا، تزویر، دررویی و دروغگویی خواهد شد.

این عضو شورای افتای استان کردستان افزود: امروز برادران دینی ما پیر، جوان، کودک، زن و مرد در زیر بار ظلم یهود به خاک و خون کشیده می‌شوند اما ما مسلمانان را خواب غفلت برده و این قتل و غارت صهیونیسم غاصب را با  مباحث سیاسی عضو فلان گروه و فلان حزب ربط داده و در مقابل آن سکوت می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: امروز رژیم غاصب صهیونیسم با بدترین شیوه‌ه و به دور از انسانیت براداران هم دین و مسلمان ما از بین می‌برند لذا در برابر این ظلم و جنایت در هیچ کشور اسلامی و فرد مسلمانی سکوت جایز نیست.

انتهای پیام
captcha