برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین/ خروج نمایندگان کشورهای اسلامی
کد خبر: 4178050
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین/ خروج نمایندگان کشورهای اسلامی

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشستی اضطراری را با موضوع تحولات در سرزمین‌های اشغالی برگزار کرد که در این نشست نمایندگان کشورهای عربی و اسلامی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی جلسه را ترک کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز به صورت اضطراری و با موضوع تحولات در سرزمین‌های اشغالی و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شد.

در این نشست دنیس فرانسیس، رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محکوم کردن حملات اسرائیل به نوار غزه گفت که حق دفاع از خود باعث ایجاد حق «انتقام بی‌رویه و نامتناسب» نمی‌شود.

فرانسیس در این نشست که با عنوان «اقدامات غیرقانونی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین» برگزار شد، اشاره کرد که بزرگترین و جدی‌ترین درگیری سال‌های اخیر در خاورمیانه در حال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه بسیار وحشتناک و غیرقابل قبول است، گفت: تنها در یک حادثه صد‌ها نفر کشته شدند. این جنایت که حتی فکر کردن به آن وحشتناک است، باید به حساسیت‌های انسانی ما ضربه بزند. افزایش تنش، خشونت و ظلم که به سطوح وحشتناکی رسیده است، باید پایان یابد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من حملات بی‌رویه اسرائیل به غیرنظامیان بی‌گناه و نابودی زیرساخت‌های بحرانی در نوار غزه را محکوم و رد می‌کنم.

امیرعبداللهیان: آمریکا و اسرائیل از آتش نسل کشی در غزه در امان نخواهند ماند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی خطاب به جنگ افروزان صهیونیست و دولتمردان آمریکایی گفت: ما از گسترش و دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی‌کنیم، اما اگر نسل کشی در غزه ادامه یابد، از این آتش در امان نخواهید ماند.

وی عنوان کرد که ایران نقش سازنده‌ای در کمک به صلح و ثبات و در مبارزه با تروریسم و داعش ایفا کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی به اوضاع غزه اشاره کرد و افزود: آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی بدون توجه به منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل در کنار رژیم اشغالگر اسرائیل ایستاده‌اند. قطعنامه‌های شورای امنیت چه بود؟ این قطعنامه‌ها به غیر از این بودند که مردم فلسطین را تروریست خطاب کرده و حق دفاع از خود را برای آنها در نظر نگرفتند. این قطعنامه‌ها از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه حمایت کردند.

وی با بیان اینکه شورای امنیت در تأمین صلح ناکام مانده است، افزود: آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی تماشاگر و نظاره‌گر کشتار هفت هزار غیرنظامی در کمتر از سه هفته توسط رژیم صهیونیستی هستند. آنها تأمین کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم هم هستند.

سفیر فلسطین: 3000 کودک جان باخته‌اند

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز  طی سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که با موضوع فلسطین برگزار شد گفت: در نتیجه بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته حدود ۳۰۰۰ کودک و ۱۷۰۰ زن جان باختند. همچنان ۱۶۰۰ فلسطینی از جمله ۹۰۰ کودک در غزه زیر آوار هستند و از سرنوشت آن‌ها اطلاعی نداریم.

منصور گفت: بیمارستان‌های غزه به سردخانه‌هایی برای نگهداری جان‌باختگان در نتیجه بمباران اسرائیل تبدیل شده‌اند. مرگ و ویرانی در همه جای غزه است و هیچ جایی در این باریکه امن نیست. آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد، جنایت‌های شنیع و وحشیانه است و باید متوقف شود.

 خروج اعتراضی نمایندگان عربی و اسلامی

 منابع رسانه‌ای از خروج نمایندگان کشورهای عربی و اسلامی از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اعتراض به حضور سفیر رژیم صهیونیستی در آن خبر دادند.

به گزارش شبکه الجزیره، همزمان با سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شماری از نمایندگان کشورهای عربی و اسلامی صحن مجمع را ترک کردند.

برپایه این گزارش، نمایندگان کشورهای عربی و اسلامی این اقدام را در اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام دادند.

انتهای پیام
captcha