حماس: دشمن را با تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی وادار به عقب‌نشینی از غزه کردیم
کد خبر: 4178226
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
در بیست و دومین روز طوفان الاقصی

حماس: دشمن را با تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی وادار به عقب‌نشینی از غزه کردیم

حماس اعلام کرد که تشدید تنش شب گذشته رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه به منظور نفوذ زمینی بود که به طور مفتضحانه‌ای به شکست انجامید. در همین حال در نیویورک صدها یهودی خواستار توقف اشغالگری و تجاوز نظامی اسرائیل شدند.

حماس: دشمن را با تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی وادار به عقب‌نشینی از غزه کردیم

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، با تداوم بمباران غزه و حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه از صبح امروز ده‌ها شهید و زخمی به بیمارستان‌ها رسیدند.

اما جمعیت هلال احمر در خان یونس می‌گوید به دلیل قطعی ارتباطات و تداوم حملات هوایی اسرائیل عملیات امداد و نجات فلج شده است و مردم مجبورند مسافت‌های طولانی را زیر بمباران پیاده بیایند تا خبر از نیاز یک منطقه به عملیات امداد را انتقال دهند.

نوار غزه شب گذشته نیز شاهد شدیدترین حملات توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود.

 حماس بامداد امروز شنبه در بیانیه‌ای درباره اتفاقات شب گذشته و گمانه‌زنی‌ها درباره عملیات نظامی گسترده اسرائیل به غزه اعلام کرد: گردان‌های القسام و همه گروه‌های مقاومت فلسطین دیشب را با آمادگی کامل و با همه قدرت در برابر نفوذ دشمن ایستادگی کردند و یورش‌های آن را ناکام گذاشتند.

این جنبش با تأکید بر اینکه نتانیاهو و ارتش شکست خورده آن هرگز نمی‌تواند هیچ دستاوردی نظامی ایجاد کند، گفت: مردان مقاومت با نظامیان اشغالگر در شهرک بیت حانون در شمال شرق غزه و در البریج در مرکز نوار غزه درگیر شدند.

حماس تاکید کرد: تلاش شب گذشته دشمن صهیونیستی برای پیشروی از سه محور با تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی برای آن همراه بود.

حماس: دشمن را با تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی وادار به عقب‌نشینی از غزه کردیم/آماده

به گفته این جنبش، دشمن در کمین‌هایی که مقاومت فلسطین در چندین محور ایجاد کرده بود، گرفتار آمد.

حماس افزود: ما از موشک‌های کورنت و خمپاره‌های یاسین در دفع حمله اسرائیل استفاده کردیم و البته پیش‌بینی می‌کنیم که دشمن بار دیگر برای نفوذ در خاک غزه تلاش کند.

این جنبش افزود: اسرائیل پس از شکست در عملیات شب گذشته با بالگردهای خود زخمی‌ها و جنازه کشته‌های خود را از میدان نبرد جمع کرد و برد.

حماس: دشمن را با تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی وادار به عقب‌نشینی از غزه کردیم/آماده

شکست مذاکرات

منابع المیادین هم اعلام کردند که تشدید تنش شب گذشته رژیم صهیونیستی در غزه پس از آن صورت گرفت که دستیابی به توافق آتش‌بس غزه به شکست انجامید، توافقی که قرار بود شامل آزادی همه کودکان و زنان اسیر نزد رژیم صهیونیستی و آزادی همه اسرای غیرنظامی خارجی نزد مقاومت شود.

این منابع گفتند که توافق آتش‌بس همچنین شامل آزادی همه اسرای زن و کودک و جوانان زیر 18 سال از زندان‌های رژیم اشغالگر بود.

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی تنها با آتش‌بس یک روزه و به دنبال آن بازگشایی تنها یک روزه گذرگاه رفح موافق بود اما مقاومت آنرا رد کرد.

منابع المیادین گفتند بر اساس توافقی که برای دستیابی به آن تلاش می‌شد قرار بود رژیم صهیونیستی 40 زن و 100 جوان زیر 18 سال را آزاد کند و در مقابل مقاومت هم 100 اسیر غیرنظامی را آزاد کند.

این منابع افزودند: از جمله شروط توافق این بود که اسرائیل آب را به روی غزه باز کند و اجازه ورود سوخت و تجهیزات برای جمع آوری آوار را بدهد و در طول روزهای آتش بس اسرائیل هواپیماهای جنگی و بالگردها و پهپادهای خود را به آسمان غزه نفرستد.

یک مقام مقاومت فلسطین هم تاکید کرد دشمن در نفوذ زمینی دیشب خود نتوانست نیروهای خود را تثبیت کند و از همین رو از چند محوری که قصد پیشروی داشت اقدام به تشدید بمباران ها گرفت که باز هم نتوانست پیشروی کند و نیروهای مقاومت آن را در بیت حانون و شرق البریج در شمال غزه جلوی پیشروی آن را سد کردند.

از سوی دیگر احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق درباره دلیل رای ممتنع کشورش به قطعنامه مصوب شب گذشته در مجمع عمومی برای ایجاد آتش‌بس انسانی در غزه گفت که عراق با پیوستن  بر موضع اصولی خود در پیوستن به قطعنامه شب گذشته مجمع عمومی سازمان ملل درباره توقف جنگ علیه غزه بر موضع اصولی خود تاکید کرده است.

حماس: دشمن را با تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی وادار به عقب‌نشینی از غزه کردیم/آماده

وی افزود: با توجه به اینکه با برخی کلمات و جمله‌های وارده در قطعنامه مخالف بودیم، از جهت اینکه با قوانین ملی ما در تضاد است، به این قطعنامه رای ممتنع دادیم؛ زیرا با گزینه راه حل دو دولتی و برابری بین غیرنظامیان فلسطینی و دشمنان آنها موافق نیستیم.

الصحاف گفت: اما عراق با پیوستن به این قطعنامه بر موضع اصولی و ثابت خود در قبال مسئله فلسطین و حق این ملت در تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس تأکید کرد.
با این حال حماس ضمن استقبال از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره ایجاد آتش‌بس انسانی فوری و دائمی در غزه خواستار اجرای فوری آن شد؛ اما ایلی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل گفت: ما قاطعانه درخواست ظالمانه آتش‌بس را رد می‌کنیم.

تظاهرات یهودیان در نیویورک برای توقف جنگ

صدها تن از مدافعان صلح یهودی در ایستگاه معروف گرند سنترال در مرکز شهر نیویورک گرد هم آمدند تا خواهان پایان دادن به عملیات نظامی اسرائیل علیه نوار غزه و اعلام آتش بس اضطراری شوند.

تظاهرات‌کنندگان در سالن اصلی مسافران ایستگاه با پوشیدن تی شرت‌های مشکی و حمل بنرهایی با عباراتی مانند «فلسطین باید آزاد شود»، «ما آتش بس فوری می‌خواهیم» و «در کنار طرف درست تاریخ بمانید» خواستار توقف حملات اسرائیل در غزه شدند.

لزوم ورود روزانه 40 کامیون کمک به غزه

برنامه جهانی غذا هم شامگاه جمعه با بیان اینکه نوار غزه روزانه به ورود 40 کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد، گفت: ارائه کمک‌های غذایی به یک میلیون و یکصد هزار نفر طی دو ماه آینده مستلزم ورود بی وقفه کمک‌ها به این منطقه است.

تا ظهر دیروز جمعه تعداد کامیون‌هایی که از ابتدای تجاوز نظامی اسرائیل وارد غزه شد به 84 کامیون می‌رسد و اسرائیل کماکان اجازه ورود سوخت برای رسیدن به بیمارستان‌ها و تأسیسات حیاتی را نمی‌دهد.

حماس: دشمن را با تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی وادار به عقب‌نشینی از غزه کردیم/آماده

روزنامه یدیعوت آحارونوت هم امروز شنبه نوشت اسرائیل دیگر در چشم آمریکایی ها از یک ذخیره راهبردی به یک وبال تبدیل شده است.

این روزنامه افزود: اسرائیل هر زمان هم که بخواهد جنگ را به پایان برساند باید به شراکت آمریکا در این جنگ اذعان کند، زیرا در غیر این صورت هیچ توانی برای مقابله با غزه نداشت.

انتهای پیام
captcha