خیز بلند شهرداری تهران در اجرای برنامه‌های قرآنی شاخص + فیلم
کد خبر: 4178611
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران خبر داد:

خیز بلند شهرداری تهران در اجرای برنامه‌های قرآنی شاخص + فیلم

سیفی با اشاره به به ظرفیت‌های شهرداری تهران برای انجام فعالیت‌های قرآنی شاخص، گفت: امروز مراکز و سازمان‌های بسیاری در گستره فعالیت‌های قرآنی شهر تهران داریم که می‌توانیم از ظرفیت تمامی آن‌ها در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی موثر، تجربه‌شده و مبتلابه مردم در شهر تهران استفاده کنیم.

نشست شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران عصر امروز، هفتم آبان‌ماه، با حضور مهدی سیفی، دبیر این شورا، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشور، مهدی نادی، رئیس اداره امور قرآنی وزارت جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، پایه‌گذار شورای عالی قرآن شهرداری تهران و از فعال قرآنی کشور، محمدحسین کشکولی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل کاظمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، سیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت شهر تهران، هادی ربیعی، فعال رسانه‌ای، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کدخدایی و جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های قرآنی کشور در ساختمان مرکزی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران برگزار شد.

مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در این برنامه اظهار کرد: این نشست با موضوع بررسی برنامه‌های قرآنی کلان شهر تهران، بررسی جشنواره‌های قرآنی شهر تهران(آرمان)، ساماندهی خدمات‌دهی به مجموعه‌های قرآنی شهرداری و شهر تهران و بررسی کارگروه‌های تخصصی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران برگزار می‌شود. بر همین اساس تلاش می‌کنیم به این کارگروه‌ها و برنامه‌ها با همراهی و همکاری شما قوت و قدرت بیشتری دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندسالی است که در دیدار جامعه قرآنی با ایشان به برخی از عناوین قرآنی تأکید دارند، گفت: یکی از مهم‌ترین این موارد، تشکیل مساجد و پایگاه‌های قرآنی مساجد است. برهمین اساس یکی از کلان پروژه‌های اصلی شورای عالی قرآن شهرداری تهران، پایگاه‌های قرآنی مساجد شهر تهران است و ما نیز پای کار این موضوع خواهیم بود.

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران تصریح کرد: کف محلات و فعالیت‌های قرآنی شهرداری تهران اضلاع مختلفی دارد که به موازات آن امروز در ضلع اول و دوم ۳۵۲ محله و ۳۷۰ ساختمان سرای محله داریم که فرصت خوبی برای فعالیت‌های قرآنی هستند. ضلع سوم، مدرسه است که با توافق شهرداری تهران با برخی از مساجد و مدارس در مجموعه آموزش و پرورش شهر تهران، حدود یک هزار مدرسه آمادگی داشتند که موضوع قرآن با حضور اساتید قرآن در طرح آرمان به صورت جدی در این مراکز پیگیری و اجرا شود. منازل هم ضلع چهارم ما خواهد بود.

سیفی با بیان اینکه بنا داریم به صورت ماهانه و به صورت فصلی جلسه شورای عالی قرآن و عترت شهر تهران را داشته باشیم، گفت: امیدواریم که این جلسات مداوم برگزار شود و یا حداکثر شش ماه یک‌بار برگزار شود. برگزاری این جلسات می‌طلبد که همه دستگاه‌های قرآنی و اعضا، همکاری لازم را داشته باشند و همراه ما در انجام این وظیفه و مسئولیت باشند تا بتوانیم طرح‌های قرآنی مؤثر، تجربه‌شده و مبتلابه مردم را در شهر تهران اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهر تهران و شهرداری تهران در دوره جدید با حضور و حمایت‌های شهردار تهران و اعضای شورای شهر و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی و بخش‌های مختلف شهری اهتمام ویژه و بی‌نظیری نسبت به فعالیت‌های قرآنی دارند، گفت: امروز ۲۲ شورای مدیریت قرآنی منطقه داریم که ذیل این شورا فعالیت می‌کنند. در هر منطقه با حضور شهردار همان منطقه، شورای قرآنی آن منطقه را داریم و به موازات این ۲۲ منطقه تمامی سازمان‌های مرتبط با شهرداری تهران را داریم که اگر تصمیم به اجرای فعالیت قرآنی می‌کنند، توسط این شورا تصمیم‌گیری می‌شود.

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران به ظرفیت‌های شهرداری تهران برای انجام فعالیت‌های قرآنی شاخص اشاره کرد و گفت: روز گذشته جلسه‌ای را با شورای فرهنگی مترو با حضور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران داشتیم که ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های قرآنی دارد و تعاملات و مصوبات خوبی هم در راستای تبیین مبانی قرآنی در این زمینه داشتیم. همچنین سازمان‌های بسیار دیگری در گستره فعالیت‌های قرآنی شهر تهران داریم که می‌توانیم از ظرفیت تمامی آن‌ها در این عرصه و در اجرای برنامه‌های قرآنی شاخص استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha