واکنش اندیشمند روس به حادثه فرودگاه داغستان در حمایت از فلسطین + فیلم
کد خبر: 4178953
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

واکنش اندیشمند روس به حادثه فرودگاه داغستان در حمایت از فلسطین + فیلم

الکساندر دوگین، اندیشمند روس در واکنش به اتفاقات فرودگاه داغستان گفت: این حادثه بیانگر جوشش احساسات مسلمانان نسبت به حوادث فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از سبا نت، الکساندر دوگین، متفکر روس در مورد اتفاقاتی که در فرودگاه شهر ماخاچ قلعه، پایتخت جمهوری داغستان اتفاق افتاد گفت: حوادث داغستان میزان احساسات جهان اسلام را نشان می‌دهد که با مشاهده وقایع غزه برای حمایت از فلسطین در حال جوشش است.

این اندیشمند روس افزود: دو میلیارد مسلمان در واقع وارد روند نفرت از اسرائیل و غرب می‌شوند که یکجانبه و بدون قید و شرط از این رژیم حمایت می‌کند.

 دوگین با اشاره به ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی از حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله منتشر شد گفت: اکنون همه دنیا در حال بحث درباره این ویدئو هستند و هر چیزی ممکن است دلیلی برای وخامت برگشت‌ناپذیر اوضاع شود که قابل کنترل نیست.


بیشتر بخوانید:


دوگین پیش‌تر گفته بود: نیروهای جهان اسلام که هنوز رؤیای میانجیگری و عادی‌سازی روابط اسرائیل و فلسطین را در سر می‌پرورانند، خائنان به اسلام و بشریت هستند. وی افزود: جهان اسلام به وحدت و همبستگی نیاز دارد نه مسکن‌هایی که وحدت اسلامی را خدشه‌دار کرده است.

وی با تأکید بر اینکه جهان اسلام باید قوی بماند و در جهان چندقطبی جدید یک قطب تشکیل دهد، از دنیای اسلام خواست تا در از بین بردن هژمونی غرب برای همیشه مشارکت کند.

یکشنبه شب، نیروهای امنیتی روسیه صدها طرفدار فلسطینی‌ها را که به فرودگاه داغستان هجوم آورده بودند، از این مکان بیرون کردند.

یکشنبه شب با انتشار خبری مبنی بر فرود یک هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه اصلی داغستان، صدها نفر از مردم این منطقه خودمختار روسیه به فرودگاه هجوم آوردند تا اعتراض خود را به این موضوع نشان دهند. نیروهای امنیتی روسیه نیز با حرکت به سمت فرودگاه، آن را بازگشایی و مردم را بیرون کردند.

ویدئوی مربوط به این حادثه را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

 

مقامات محلی گفتند که در هجوم به فرودگاه ماخاچ قلعه، ۲۰ نفر مجروح شدند. نیروهای امنیتی هم اعلام کردند که مسافران هواپیما سالم هستند. دولت داغستان دیروز دوشنبه گفت که در حال تقویت تدابیر امنیتی در سراسر این جمهوری است که حدود ۳ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند.

ویدئوهایی از فرودگاه ماخاچ قلعه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تظاهرکنندگان را نشان می‌دهد که در آن مردم پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز در می‌آورند، درهای شیشه‌ای را شکستند و با فریاد «الله اکبر» در فرودگاه می‌دویدند.

پس از موج اعتراضات علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان در داغستان، اسرائیل از مقامات روسیه خواست تا از اسرائیلی‌ها و یهودیان محافظت کنند.

انتهای پیام
captcha