«انجمن دف» در استان کردستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 4178966
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

«انجمن دف» در استان کردستان راه‌اندازی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: با عنایت به فعالیت مستمر هنرمندان عرصه موسیقی عرفانی و دف‌نوازی، «انجمن دف» در استان کردستان با دستور وزیر ارشاد راه‌اندازی شد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 9 آبان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: کردستان خاستگاه دف و مولودی‌خوانی‌های باشکوه در وصف و نعت پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) آن حضرت است، همین خصیصه موجبات راه‌اندازی انجمن دف در استان کردستان با تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را فراهم کرد.

وی افزود: در فعالیت‌های  فرهنگی و هنری استان خلأ انجمنی فعال در عرصه موسیقی عرفانی به ویژه دف بسیار خالی بود، همین امر موجب شد از سوی وزارت ارشاد امتیاز راه اندازی انجمن دف را به استان کردستان اعطا شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه یکی از مصادیق شهر خلاق موسیقی سنندج پرداختن به عرصه موسیقی عرفانی بوده است، بیان کرد: در شهر سنندج هنرمندان عرصه دف‌نوازی و مداحی در طول سال دارای فعالیت‌های بسیار چشمگیری هستند براین اساس راه‌اندازی انجمنی که این عرصه را ساماندهی کند بسیار ضروری بود.

وی با اشاره به برنامه‌های هنری هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) ادامه داد: هنرمندان عرصه دف و دف‌نوازی و مداحی در ماه مولود(ربیع‌ الاول) بیغمبر(ص) در مناسبات و مراسمات حضوری فعال داشتند

دریایی به فرآیند راه‌اندازی انجمن ملی دف اشاره کرد و گفت: ما در سطح استان برای همه هنرها و فعالیت فرهنگی انجمن‌های فعالی داریم که به عنوان بازوان فرهنگی و هنری در برگزاری جشنواره‌ها و مراسمات و همایش‌ها به اداره کل ارشاد کمک می‌کنند، در عرصه دف و دف‌نوازی و مداحی جای انجمنی فعال خالی بود.

وی درپایان ضمن تشکر از پیگیری‌های شخص وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی برای راه‌اندازی انجمن دف در استان کردستان یادآور شد: بدون شک انجمن دف در برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای دف و گردهمایی‌های این عرصه و شرکت گروه‌های دف‌نوازی در جشنواره‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار مفید و تأثیرگذار می‌باشد.

انتهای پیام
captcha