شب شعر فلسطین و غزه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول
کد خبر: 4179036
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

شب شعر فلسطین و غزه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول

در سومین روز از برپایی چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول، شاعرانی از ایران و ترکیه درباره غزه و فلسطین شعر سرودند.‌

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این برنامه، نویسندگان و شاعران از کشور ایران و ترکیه سروده‌های خود را در زمینه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواندند.

یکی از نویسندگان معلول ترکیه که بیش ده کتاب تألیف کرده است در این برنامه با خواندن اشعار حماسی از پایداری و مقاومت مردم مظلوم فلسطین همه را تحت تاثیر قرار دادند.

موسی دده یکی دیگر از شاعران شرکت کننده اشعار خود را به سکوت حاکمان کشورهای اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی اختصاص داده بود. وی در اشعار خود به  لزوم اتحاد و یکپارچگی کشورهای  اسلامی تأکید کرد.

شعراء و نویسندگان ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی گفتند: رژیم صهیونیستی در طول تاریخ منحوس‌ خود، خون ده‌ها هزار نفر را ریخته و صدها هزار نفر مردم فلسطین را آواره کرده است، امروز با حمایت دولت‌های اروپایی و آمریکایی در پوشش مظلوم‌نمایی گسترده‌ رسانه‌ای دست به قتل عام گسترده‌ مردم غزه می‌زنند.

آیین امضای حمایت از غزه در غرفه کتاب جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است که مورد استقبال بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول قرار گرفته است.

بنابر اعلام این خبر، چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول با حضور ۹۹۸ ناشر از 6 تا 14 آبان‌ماه پذیرای علاقه‌مندان است و بخش بین‌الملل این نمایشگاه تا نهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha