انتقاد سازمان ملل از افزایش اسلام‌هراسی پس از جنگ غزه
کد خبر: 4180055
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

انتقاد سازمان ملل از افزایش اسلام‌هراسی پس از جنگ غزه

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، افزایش اسلام هراسی و گفتمان نفرت پس از 7 اکتبر، روز آغاز عملیات طوفان الاقصی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از دویچه ولی عربی، فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای تأسف عمیق خود را از افزایش موارد اسلام‌هراسی و دیگر موارد تنفرآمیز ابراز کرد.

وی افزود: در این بحران شاهد نسل‌کشی فلسطینیان  هستیم و من از مسلمانان شنیده‌ام که بعد از جنگ غزه احساس امنیت نمی‌کنند و این امر مرا برآشفته کرده است.

تورک گفت: آزار و اذیت، حملات، سخنان نفرت‌انگیز ضد اسلامی در سراسر جهان افزایش یافته است، در برخی موارد شاهد محدودیت‌های جامع یا نامتناسب در تجمعات به ویژه در زمینه اعتراضات حامی فلسطین بوده‌ایم. تورک تأکید کرد که هرگونه محدودیت در تجمعات مسالمت‌آمیز باید متناسب و بر اساس قانون باشد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز «سخنان تحریک‌آمیز و نفرت‌انگیز» مورد استفاده رهبران سیاسی را محکوم کرد. تورک تصریح کرد: «سیل استفاده از سخنان نفرت‌انگیز، از جمله در رسانه‌های اجتماعی، مایه نفرت‌پراکنی است.»

وی در پایان گفت: قوانین بین‌الملل در این مورد روشن است. هرگونه دعوت به نفرت برمبنای ملی، نژادی یا مذهبی که تحریک به تبعیض، خصومت یا خشونت باشد، ممنوع است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در زمان صدور فرمان قطع آب، برق و سوخت نوار غزه، به صراحت گفته بود: ما با حیواناتی انسان‌نما می‌جنگیم. این اظهارات به صراحت نقض قوانین بین‌المللی است و ازاین‌رو از نگاه بسیاری می‌تواند به عنوان سندی بر ارتکاب جنایت جنگی از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه مورد استناد قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha