شهادت کودکان در غزه هر 10 دقیقه، اعلام عزای عمومی در سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: 4180510
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

شهادت کودکان در غزه هر 10 دقیقه، اعلام عزای عمومی در سرزمین‌های اشغالی

همزمان با گذشت یک ماه از انجام عملیات طوفان الاقصی و تداوم بمباران غزه که در نتیجه آن به‌طور میانگین هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه جان خود را از دست می‌دهد و ۲ کودک نیز مجروح می‌شوند؛ امروز در سرزمین‌های اشغالی عزای عمومی اعلام شده است.

به گزارش ایکنا پایگاه اطلا‌ع‌رسانی تایمز آو اسرائیل اعلام کرد اسرائیلی‌ها امروز به مناسبت گذشت یک ماه از عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی در 7 اکتبر توسط نیروهای مقاومت حماس یک روز عزای عمومی برگزار می‌کنند.

بنابر اعلام این رسانه صهیونیست، ساعت 11 صبح در سراسر سرزمین‌های اشغالی یک دقیقه سکوت اعلام شده و مقامات محلی در سراسر کشور پرچم رژیم غاصب را به حالت نیمه افراشته در می‌آورند. همچنین مراسمی هم به یاد کشته‌شدگان در مدارس و دانشگاه‌ها در طول این روز برگزار می‌شود.

قرار است بعد از ظهر امروز نیز صهیونیست‌ها در میادین و سایر مناطق مرکزی فلسطین اشغالی گرد هم آیند و در بیت‌المقدس هم مراسم یادبودی مقابل کنست برگزار شود.

درحالی جنایات گسترده و مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه وارد سی و دومین روز خود شده است که سران نظامی و سیاسی این رژیم به تلفات خود در نبرد زمینی با مقاومت فلسطین و بهای سنگین آن اعتراف و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که از آغاز جنگ در غزه تاکنون 348 نظامی ارتش این رژیم به هلاکت رسیده‌اند.

این در حالی است که در سی و دومین روز جنگ غزه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این منطقه همچنان ادامه دارد و بمباران مناطق مسکونی غزه از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و منازل مسکونی از جمله اهداف صهیونیست‌ها در این حملات است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت دولت فلسطین، نیمی از بیمارستان‌های غزه و ۶۲ درصد از مراکز مراقبت‌های اولیه عملاً از کار افتاده‌اند.

دفتر رسانه‌ای رسمی در غزه اعلام کرد: بیمارستان‌های نوار غزه در هر یک دقیقه یک زخمی و در هر ساعت ۱۵ شهید پذیرش می‌کنند. میانگین کودکان شهید در هر ساعت ۶ نفر و زنان شهید در هر ساعت نیز ۵ نفر است. 

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) با اشاره به وضعیت فوق‌ بحرانی نوار غزه اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات رژیم اشغالگر به این منطقه ۱.۵ میلیون فلسطینی در غزه آواره شده‌اند و هر ۱۰ دقیقه یک کودک جان خود را از دست می‌دهد.

این آژانس در بیانیه‌ای با اشاره به شرایط انسانی فاجعه‌بار در نوار غزه اعلام کرد که به‌طور میانگین هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه جان خود را از دست می‌دهد و ۲ کودک نیز مجروح می‌شوند.

بنابر آخرین آمار منتشر شده، از زمان آغاز حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه تاکنون بیش از 9500 شهروند فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
captcha