بازدید مدیر شبکه ماهواره‌ای «قرآن» عراق از ایکنا
کد خبر: 4180567
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

بازدید مدیر شبکه ماهواره‌ای «قرآن» عراق از ایکنا

سیدجعفر الموسوی، مدیر شبکه «قرآن» وابسته به شبکه ماهواره‌ای «کربلاء» از خبرگزاری ایکنا بازدید کرد و از آمادگی این رسانه برای همکاری با ایکنا در بخش‌های مختلف خبری و چندرسانه‌ای خبر داد.

به گزارش ایکنا، سیدجعفر الموسوی، با حضور در خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در تهران، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این رسانه قرآنی، در جریان تولید و انتشار خبر، مصاحبه و فیلم و عکس در این خبرگزاری قرار گرفت.

الموسوی در ادامه با جلیل بیت‌مشعلی، سرپرست خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) دیدار کرد و گفت: شبکه قرآن کربلا، نخستین شبکه ماهواره‌ای شیعی در سطح جهان است و این رسانه قرآنی تلاش می‌کند در حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی، شبکه‌‌های اجتماعی و تولید برنامه‌های ویژه کودکان همگام با پیشرفت علمی روز باشد و در این زمینه چشم‌اندازی پنج ساله تدوین کرده است.

بازدید مدیر شبکه ماهواره‌ای «قرآن» عراق از خبرگزاری ایکنا + عکس

وی در ادامه پخش ختم‌های قرآنی حرم حضرت معصومه(س)، حرم امام رضا(ع) و آستان‌های مقدس عراق را از برنامه‌های ویژه شبکه ماهواره‌ای قرآن کربلا دانست و گفت: امتیاز این برنامه که با حضور قاریان برجسته و ممتاز عراقی برگزار می‌شود، این است که بسیاری از جوانان آن را مشاهده و پیگیری می‌کنند.

سیدجعفر الموسوی به اهتمام ویژه جامعه عراق به قرآن اشاره کرد و گفت: قشرهای مختلف جامعه عراق اهتمام ویژه‌ای به قرآن دارند، به‌طوری که در برخی خانواده‌ها، تمامی اعضای خانواده حافظ کل قرآن هستند.

وی اضافه کرد: به‌عنوان مثال در شهرستان المدینه در استان بصره واقع در جنوب عراق شاهد بودیم که پیرزنی که بیش از 90 سال سن داشت، حافظ کل قرآن شده بود که این مسئله بیانگر اهتمام ویژه به قرآن در میان شهروندان عراقی است.

الموسوی همچنین از پخش ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «کشف استعدادهای قرآنی» از شبکه قرآن کربلا خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال طراحی دکور برای این برنامه هستیم و قرار است این برنامه پس از ضبط، نخستین فصل آن در ماه مبارک رمضان از همین شبکه پخش شود.

مدیر شبکه قرآن کربلا در ادامه به بخش «اخبار قرآنی» این شبکه اشاره کرد و گفت: این شبکه آمادگی دارد اخبار قرآنی ایکنا را در این بخش خبری که شامگاه دوشنبه و پنجشنبه هر هفته پخش می‌شود منتشر کند.

جلیل بیت‌مشعلی، سرپرست خبرگزاری ایکنا نیز در این دیدار گفت: ایکنا آماده همکاری با شبکه قرآن وابسته به شبکه ماهواره‌ای کربلا در بخش‌های مختلف خبری، چندرسانه‌ای و.. است.


بازدید مدیر شبکه ماهواره‌ای «قرآن» عراق از خبرگزاری ایکنا + عکس

در این دیدار همچنین پیرامون تعامل و همکاری‌های رسانه‌ای میان دو مجموعه قرآنی گفت‌وگو شد.

همچنین، شبکه قرآن وابسته به شبکه ماهواره‌ای کربلا اسفندماه 1394 افتتاح شد. مدیر شبکه ماهواره‌ای کربلاء وابسته به آستان مقدس حسینی است که مدیریت آن را «حیدر جلوخان»، از فعالان رسانه‌ای و قرآنی عراق برعهده دارد.

انتهای پیام
captcha