نمایش قرآن‌های کمیاب الازهر در کویت + عکس
کد خبر: 4180950
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

نمایش قرآن‌های کمیاب الازهر در کویت + عکس

مرکز پژوهش‌های اسلامی الازهر شماری از نسخ خطی کمیاب قرآن را در نمایشگاهی که در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت برپا شده، در معرض دید عموم قرار داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»، مرکز پژوهش‌های اسلامی الازهر، با شرکت در فعالیت‌های نمایشگاهی که با عنوان «في صحف مكرمة» در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت برپا شده است، شماری از قرآن‌های کمیاب موجود در کتابخانه مرکزی الازهر را به نمایش گذاشته است.

در این نمایشگاه همچنین، توضیحاتی درباره تلاش‌های کمیته «تاریخ مصحف» کتابخانه الازهر برای محافظت از کلام‌الله مجید، مراحل کتابت و چاپ قرآن و اهتمام علمای مسلمان به آن و تلاش‌های کتابخانه الازهر در راستای مرمت و حفظ قرآن‌های کمیاب در این مرکز ارائه شده است.

نظیر عیاد، رئیس مرکز پژوهش‌های الازهر شرکت در این نمایشگاه را در راستای تلاش الازهر برای اهتمام به قرآن کریم توصیف کرد. به گفته وی کتابخانه الازهر موزه‌ای زنده از تاریخ کتابت و چاپ قرآن کریم است.

عیاد تصریح کرد: در کتابخانه الازهر حدود 970 نسخه خطی قرآن‌ نگهداری می‌شود که متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی از قرن چهارم تا سیزدهم هجری قمری است. این قرآن‌ها از نظر حجم و تنوع خطوط و خوشنویسی به کار رفته در آن منحصر به فرد است.  

عیاد افزود: جلوه‌های هنری قرآن‌های متعلق به کتابخانه الازهر از نظر اندازه، شکل، تزئینات و صحافی متفاوت است.

یادآوری می‌شود، دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت از روز چهارشنبه، 17 آبان، با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف عربی و اسلامی از جمله سه نماینده از جمهوری اسلامی ایران، آغاز شد و تا 24 آبان‎‌ماه سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha