تکیه ملت فلسطین بر محور مقاومت است
کد خبر: 4181215
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
امام جمعه بغداد:

تکیه ملت فلسطین بر محور مقاومت است

امام جمعه بغداد با تأکید بر اینکه برخی از کشورهای عربی از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست برنمی‌دارند، تصریح کرد که تکیه ملت فلسطین تنها بر محور مقاومت است.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله سید یاسین موسوی، امام جمعه بغداد با اشاره به حمایت همه جانبه کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی و عقب‌نشینی آن‌ها از دفاع مذبوحانه از این رژیم جنایتکار گفت: این عقب‌نشینی به دلیل انسان‌دوستی نیست بلکه تحت فشار مردم این کشورها که خواستار توقف جنگ علیه غزه هستند، صورت گرفت.

وی افزود: با وجود صدور قوانینی برای مجازات کسانی که پرچم فلسطین را برافراشته و از آرمان فلسطین حمایت کنند، مردم این کشورها در تظاهرات چند ده هزار نفری شرکت کردند و دولت‌های خود را به چالش کشیدند و این امری غیرطبیعی تلقی می‌شود. تظاهرات مردمی باعث شد قدرت‌های بزرگ بار دیگر موضوع راه حل دو کشور را مطرح کنند.

آیت‌الله سید یاسین موسوی با اشاره به برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، اظهار داشت: این کنفرانس گامی رو به جلو است اما ما معتقدیم که نتیجه‌ای ندارد و این مسئولیت را بر عهده ملت‌های عرب و اسلامی قرار می‌دهد و آن‌ها باید بدانند که باید برای دفاع از مردم فلسطین اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای عربی و اسلامی از قطع رابطه با رژیم صهیونیستی خودداری می‌کنند، بیان کرد: ملت فلسطین تنها به کشورهای محور مقاومت که از ایران تا عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین امتداد دارد، تکیه می‌کنند.

امام جمعه بغداد با اشاره به اینکه مردم فلسطین همچنان در حال مبارزه و مقابله با رژیم صهیونیستی با سلاح‌های دست‌ساز هستند و با این وجود دشمن نتوانسته دستاوردی در غزه به دست آورد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در این جنگ با اخراج مردم غزه به سینا به دنبال پایان دادن به موضوع فلسطین است و این همان چیزی است که نتانیاهو و وزرای او بیان کردند.

وی با تأکید بر این که مردم غزه شجاعت خود را از هاشم جد پیامبر(ص) گرفته‌اند که در آنجا از دنیا رفت و قبر شریفش همچنان در غزه است، تصریح کرد: ان‌شاء‌الله این ملت پیروز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha