تدوین و ابلاغ نظام نوآوری دفاعی برای تسهیل مسیر اقتدار دفاعی
کد خبر: 4181548
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
جانشین وزیر دفاع اعلام کرد:

تدوین و ابلاغ نظام نوآوری دفاعی برای تسهیل مسیر اقتدار دفاعی

سردار فرحی از ابلاغ نظام نوآوری دفاعی خبر داد و گفت: نظام نوآوری دفاعی در وزارت دفاع طراحی و ابلاغ شده و این نظام نوآوری مسیر اقتدار دفاعی ما را تسهیل‌ می‌کند و نیز کمک می‌کند به در زمینه نسل ششم نوآوری حرفی برای گفتن داشته باشیم.

«نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته شهید حسن طهرانی‌مقدم»

به گزارش خبرنگار ایکنا، «نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته شهید حسن طهرانی‌مقدم»، صبح امروز، ۲۲ آبان، با حضور سردار حاجی‌زاده؛ فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سیدمحمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور، سردار بلالی؛ مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه و هم‌رزم شهید طهرانی‌مقدم، سردار فرحی؛ جانشین وزیر دفاع، صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش و محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

جمال‌الدین مهدی‌نژاد، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آغاز ضمن خوش‌آمدگویی به حضار گفت: تا به امروز برای برگزاری این کنگره ۳۰ نشست انجام شده و لازم است برای آشنایی جوانان با شخصیت افرادی مانند شهید طهرانی‌مقدم چنین نشست‌هایی برگزار شود. همچنین باید برای تربیت نسل جوان ولایت‌مدار، شهدا به ویژه شهید طهرانی‌مقدم را الگو قرار داد و هدف برگزاری این کنگره هم این است. 

وی با بیان اینکه بیش از صد اثر فاخر به این کنگره ارسال شده است، اظهار کرد: شهید طهرانی‌مقدم دانشجوی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود و اساتیدش او را فردی مجاهد و زاهد خطاب می‌کردند و لذا باید کاری کرد که نسل جوان بیش از قبل با چنین افرادی آشنا شود و آنها را الگوی سلوک و راه و روش خود قرار دهد.

سردار علی بلالی،‌ مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه سخنران بعدی این نشست بود که در ابتدا تصریح کرد: آشنایی بنده با حاج حسن طهرانی‌مقدم به سال ۶۳ بازمی‌گردد و سردار حاجی‌زاده من را به ایشان برای تشکیل یگان موشکی معرفی کردند و سپس به سوریه اعزام شدیم و در آنجا آموزش‌های مرتبط با سلاح راهبردی اسکادB را گذراندیم و سردار طهرانی‌مقدم هم از ما حمایت‌های بسیاری را به عمل آورد و بدون حمایت ایشان گذراندن این آموزش‌ها امکان‌پذیر نبود.

تلاش سردار طهرانی‌مقدم برای افزایش قدرت بازدارندگی کشور

وی افزود: سردار طهرانی‌‌مقدم به دنبال این بود که سلاح راهبردی اسکاد را بسازد و از تعداد موشک‌هایی که در اختیار داشتیم دو موشک را برای مهندسی معکوس کنار گذاشتند. اگر شهید طهرانی‌مقدم نبود واقعاً نمی‌شد صنعت را به خدمت نظام دفاعی گرفت. شهید طهرانی‌مقدم‌ کاری کرد که قدرت بازدارندگی ایران به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کند. امروز برد موشک‌های ما از ۳۰۰ کیلومتر به بیش از دو هزار کیلومتر رسیده و ما به غیر از موشک نقطه‌زن اصلا موشک دیگری تولید نمی‌کنیم و با این موشک‌ها عین‌الاسد و پایگاه تروریست‌ها در کردستان و سوریه را هدف قرار دادیم.

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه یادآور شد: بعد از اینکه عین‌الاسد را با ۱۳ فروند موشک هدف قرار دادیم به مردم آمریکا پیام دادیم جلوی ترامپ دیوانه را بگیرید تا مبادا سربازانتان عمودی بیایند و افقی بازگردند و همچنین پیام دادیم اگر آمریکا دست از پا خطا کند پایگاه‌هایش در منطقه را می‌زنیم و حتی رژیم صهیونسیتی را هدف قرار خواهیم داد و بعد از پیام‌های ما بود که پهپادهای آمریکایی در آسمان سرگردان ماندند.

سردار بلالی با بیان اینکه با بومی‌سازی که شهید طهرانی‌مقدم به ما یاد داد امروز توانستیم به حد بالایی از قدرت بازدارندگی دست پیدا کنیم و تولید پهپاد و موشک بخشی از این بازدارندگی است، گفت: امروز قدرت‌های جهان خواستار پهپادهای ما هستند و آمریکا و متحدانش که زمانی ما را از واردات منع می‌کردند امروز از صادرات منع‌مان می‌کنند. شهید طهرانی‌مقدم اثبات کردند اگر روی پای خود بایستیم و دانش را بومی کنیم و دانش را به خدمت بگیریم قطعاً قدرتمند خواهیم شد. ما امروز در حوزه پهپادی به قدرت بالایی دست یافته‌ایم به نحوی که رئیس سابق سنتکام گفت پهپادهای ایرانی قدرت هوایی ایالات متحده را به چالش کشیده است.

سردار فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سخنران دیگر این نشست با اشاره به تحولات غزه گفت: این روزها قلب همه انسان‌ها مملو از غم و اندوه است و جنگی میان حق و باطل و عاشورای دیگری در جریان است و ما باید بتوانیم حق و باطل را خوب تشخیص دهیم و با یزید زمانه مقابله کنیم. 

وی افزود: شهید طهرانی‌مقدم تعامل خوبی با صنایع موشکی وزارت دفاع داشت و به نوعی نقش لوکوموتیو صنعت موشکی کشور را ایفا می‌کرد. آن زمانی که من رئیس سازمان صنایع موشکی وزارت دفاع بودم شهید طهرانی‌مقدم نزد ما آمد و گفت موشک‌ نقطه‌زن می‌خواهیم و هرچند مشکل بود ولی این کار را انجام دادیم.

سردار فرحی

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه ما نیاز داریم قدرتمند شویم، تأکید کرد: چون دنیای امروز هرچند ظاهری شیک دارد ولی در اصل همان دنیای بربریت است و عقبه لباس‌های اتوکشیده و ادکلن‌زده وحشی‌گری است که در غزه دست به جنایت می‌زنند و از جانی حمایت می‌کنند.

صادرات میلیارد دلاری کشور در حوزه محصولات های‌تک

سردار فرحی گفت: جمهوری اسلامی با اقتدار صحبت می‌کند و اقتدار امروز را با اقتدار به دست آورده، اقتداری که امثال شهید طهرانی‌مقدم‌ها آن را محقق کرده‌اند. امروز توانمندی‌های موشکی ایران در همه بخش‌ها اعم از جنگنده‌ها و پهپادها و پدافندی بکار گرفته شده‌اند و در این راستا هفت هزار شرکت با وزارت دفاع همکاری دارند و تعداد اینها از کل تعداد نیروی انسانی وزارت دفاع بیشتر هستند‌ و به کمک‌شان موفق شده‌ایم صادرات میلیارد دلاری در حوزه محصولات های‌تک داشته باشیم. 

وی یادآور شد: زمانی ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در ارتش شاهنشاهی ایران فعالیت داشتند و حقوق اینها از کل حقوق ارتش بیشتر بود‌ ولی امروز ما به سمت فناوری‌های نو و هنجارشکن رفته‌ایم که در حوزه جنگ‌های ترکیبی به ما کمک می‌کنند. 

سردار فرحی از ابلاغ نظام نوآوری دفاعی خبر داد و گفت: نظام نوآوری دفاعی در وزارت دفاع طراحی و ابلاغ شده و این نظام نوآوری مسیر اقتدار دفاعی ما را تسهیل‌ می‌کند و نیز کمک می‌کند به در زمینه نسل ششم نوآوری حرفی برای گفتن داشته باشیم. همچنین دستاوردهای دفاعی که به آن دست یافته‌ایم بازدارنده و اقتدار آفرین هستند.

انتهای پیام
captcha