افزایش سه برابری جوایز مسابقات بین‌المللی قرآن مصر
کد خبر: 4181601
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

افزایش سه برابری جوایز مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

وزیر اوقاف مصر با اعلام خبر برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر در دارالقرآن مسجد مصر، از افزایش سه برابری ارزش نقدی جوایز این دوره رقابت‌ها در سال جدید خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در سخنانی ضمن تمجید از دارالقرآن مسجد مصر در پایتخت اداری جدید این کشور و بی‌نظیر خواندن آن در سطح جهان، اعلام کرد: سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر در این مرکز برگزار می‌شود و امسال جوایز از دو میلیون به هشت میلیون و پنجاه‌هزار پوند مصری رسیده که نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش داشته است.  این مسابقات در شش بخش برگزار می‌شود که شامل بخش‌های زیر است:

بخش اول: حفظ کل قرآن كريم همراه با قرائت و تفسير و درك اهداف كلی آن برای عموم غیر از امامان جماعت، خطیبان مشروط بر اينكه سن در زمان ثبت‌نام بیش از 35 سال نباشد.

بخش دوم: حفظ و تلاوت کل قرآن کریم برای غیر عرب‌زبانان مشروط بر اینکه سن شرکت‌کننده در زمان ثبت‌نام از 30 سال بیشتر نباشد.

بخش سوم: ویژه دختران خردسال: حفظ قرآن کریم با درک معانی لغت و تفسیر سوره مبارکه یوسف مشروط بر اینکه سن شرکت‌کننده در هنگام ثبت‌نام 12 سال بیشتر نباشد.

بخش چهارم: حفظ قرآن کریم همراه با قرائت، تفسیر و درک معانی کلی آن برای ائمه جماعات و مبلغان زن و مرد و اعضای هیئت‌علمی و دستیاران آنان مشروط بر اینکه سن در زمان ثبت‌نام بیشتر از 40 سال نباشد.

بخش پنجم: ویژه افراد با نیازهای خاص حفظ قرآن کریم با درک معانی و اهداف کلی آن مشروط بر اینکه سن شرکت‌کننده در هنگام ثبت‌نام  از 30 سال بیشتر نباشد.

بخش ششم: خانواده قرآنی که با درک معانی و اهداف کلی آن، قرآن را حفظ می‌کنند، مشروط بر اینکه تعداد افراد خانواده در حفظ کمتر از سه نفر نباشد و خانواده قبلاً در مسابقات برنده نشده باشند.

انتهای پیام
captcha