جنجال کتاب نویسنده افراطی حامی رژیم صهیونیستی در الجزایر
کد خبر: 4181881
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

جنجال کتاب نویسنده افراطی حامی رژیم صهیونیستی در الجزایر

حضور کتابی از یک نویسنده افراطی فرانسوی در نمایشگاه کتاب الجزایر به واسطه معروف بودن نویسنده به طرفداری از رژیم صهیونیستی، جنجال گسترده‌ای در این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، نمایش کتابی از اریک زمور، نویسنده و سیاستمدار راست افراطی فرانسوی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر «سیلا 2023» با توجه به خصومت فراوانی که این فرد در اظهارات و مواضع خود نسبت به الجزایر دارد و نیز حمایت‌های بی پایانی که از اسرائیل در تجاوزاتش به غزه داشته است، جنجال زیادی در الجزایر ایجاد کرده است.

این درحالی است که وزارت فرهنگ الجزایر هم صدور مجوز انتشار این کتاب در این کشور را تکذیب کرد.

وب‌سایت «الجزایر الوطنیه» که به زبان فرانسه منتشر می‌شود، اعلام کرد که کتاب زمور با عنوان «آخرین کلمه‌ام را نگفتم» در غرفه «C21» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب که حدود یک هفته پیش به پایان رسید، در یک انتشاراتی فرانسوی نمایش داده شد که برای بسیاری از بازدیدکنندگان غافلگیر کننده بود.

این وب‌سایت پرسید: آیا مقامات الجزایر اجازه ورود کتاب زمور را داده‌اند یا به‌طور مخفیانه در میان کتاب‌های دیگر قرار گرفته و از دید و نظارت نهادهای مسئول کنترل کتاب‌های مجاز در این رویداد فرهنگی دور مانده است؟

این وبگاه حضور کتاب زمور در نمایشگاه کتاب الجزایر را نامناسب دانست، به ویژه اینکه فرانسه، کشور زمور، نسبت به صداهایی که جنایات اشغالگران اسرائیلی در غزه را محکوم می‌کنند، سانسور شدیدی اعمال می‌کند و حتی هرکسی که از ملت فلسطین حمایت کند را به زندان انداخته و یا اینکه به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌کند.

خبر حضور این کتاب در نمایشگاه کتاب الجزایر، اظهار نظر مسئول انتشارات «کوکو»، انتشاراتی الجزایری که با تصمیم برگزارکنندگان آن از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کنار گذاشته شده بود را هم درپی داشت. او اعلام کرد در حالی که کتاب اریک زمور افراطی مجاز به حضور در نمایشگاه است، نویسندگان الجزایری از ملاقات با خوانندگان خود در نمایشگاه منع شده‌اند.

ارزقی آیت العربی، ناشر الجزایری، نیز در پستی در فیس بوک به طعنه گفت که اریک زمور، دشمن اعلام شده الجزایری‌ها که برای ارتش اسرائیل تبلیغات شدیدی انجام می‌دهد، ظاهراً طرفداران قدرتمندی در وزارت فرهنگ الجزایر دارد.

آیت العربی کمیته بررسی را متهم کرد که با کتاب‌های افراطی مانند «نبرد من» از هیتلر و «خاطرات موسولینی» که از سال 2016 در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند، مدارا می‌کند و امروز هم چشم بر کتاب رهبر راست افراطی فرانسه می‌بندد؛ کسی که نسل‌کشی مداوم فلسطینیان را تشویق می‌کند.

انتهای پیام
captcha