عملی شدن مصوبات سفر رئیس‌جمهور باعث امیدافزایی در مردم می‌شود
کد خبر: 4182403
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
امام جمعه شهرکرد:

عملی شدن مصوبات سفر رئیس‌جمهور باعث امیدافزایی در مردم می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌وبختیاری گفت: توافق‌نامه‌های قابل توجهی از جمله مربوط به پالایشگاه در غرب استان به امضا رسید، در این سفر سه هزار میلیارد تومان برای راه‌آهن تخصیص یافت که عملی شدن این مصوبات باعث امیدافزایی مردم خواهد شد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۲۶ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زینب(س)  و روز پرستار اظهار کرد: می‌طلبد که ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار را مورد دقت و تأمل قرار دهیم و تجزیه و تحلیل کنیم، زیرا ایشان بانوی بزرگ و باعظمت مزین به ویژگی‌های بلندی هستند که حریت، شجاعت، شهامت و صبر و ایمان ایشان، خضوع در برابر پروردگار و صلابت در برابر مستکبران همه برای ما الگو است.

وی با ذکر اینکه پرستاری حضرت زینب(س) جبران مصائب و ناملایمات را برای بازماندگان دشت کربلا می‌کرد، ادامه داد: این بانوی مکرمه با محبت و عطوفت و با کشیدن دست نوازش بر سر یتیمان و نیز با خدمت به بازماندگان، آنها را تسکین می‌داد؛ ایشان به حجت خدا حضرت امام زین‌العابدین(ع) و فرزندان ولی خدا تسکین می‌دادند و این بسیار مهم است.

نکونام با بیان اینکه صهیونیست‌های غاصب و کودک‌کش به خیال خود می‌خواهند مقاومت را از بین ببرند، بیان کرد: مقاومت براساس حق شکل گرفته و در برابر مستکبران ایستادگی کرده است و لذا صهیونیست‌ها نمی‌توانند به این هدف برسند. رهبر معظم انقلاب با استحکام و قدرت قائلند که اسرائیل از بین می‌رود و امام راحل(ره) نیز از همان اول می‌گفتند که این رژیم غاصب از بین رفتنی است. 

امام‌ جمعه شهرکرد تأکید کرد: غزه و فلسطينيان می‌مانند و به خانه باز می‌گردند و اینها وعده‌های صادق خداوند است؛ درست است که صهیونیست‌ها امروز ظلم و جنایت می‌کنند، اما خدا پاداش مقاومت فلسطينيان را می‌دهد و آنان را نصرت خواهد کرد. 

نکونام با پاسداشت مقام پرستاران کوشا و زحمتکش بیان کرد: آنان زحمات طاقت‌فرسایی را دارند که اگر با روحیه جهادی و اعتقادی و ایمانی همراه باشد که در بسیاری از پرستاران ما همین‌گونه است، باید گفت که پرستاری از عرصه‌های مهم بهشت‌آفرین است. 

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری افزود: پرستاران استان ما نیز متخلق و متعهد هستند و می‌کوشند تا از آلام بیماران کاسته شود، هرچند برخی حواشی که در مجموعه بهداشت و درمان ایجاد می‌شود و فقدان نگاه جامع، گاه باعث نادیده ماندن این خدمات شده و افکار عمومی در سایه این حواشی از نقش و خدمت پرستاران غفلت می‌کنند. 

نکونام سفر مبارک و ارزشمند رئیس‌جمهور به استان را یادآور شد و توضیح داد: این سفر حتماً دارای برکات بوده و خواهد بود؛ رئیس‌جمهور فارغ از مقام و جایگاهش، دارای شخصیتی مردمی، خدمتگزار، جهادی، ولایی، ایمانی، اهل ‌بیتی و تقویت‌کننده ارزش‌های انقلاب اسلامی است و معتقدیم برکات وجود وی از وجود مقدس ثامن‌الحجج(ع) نشئت می‌گیرد. 

امام ‌جمعه شهرکرد تأکید کرد: اگر رویه و ویژگی‌های شخصیتی رئیس‌جمهور در بدنه دولتمردان نیز نهادینه شود، دولت معجزه خواهد کرد و تاکنون نیز کارهای اساسی و ریشه‌ای فراوانی شده است و این یک نعمت است.

نکونام با تشکر از مردم که روز گذشته حماسه آفریدند، گفت: بنده زبان قدردانی از مردم که در استقبال از رئیس‌جمهور حماسه آفریدند، ندارم و مسئولان نمی‌‌توانند از این حماسه بزرگ، حضور گرم، فعال و چشمگیر خیابانی و اجتماع در مصلی قدردانی کنند، حجت‌الاسلام رئیسی نیز از این اجتماع گرم شگفت‌زده بود که این در تاریخ استان ثبت شد.

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه حق این مردم نه با تعریف و تمجید بلکه پشت میزهای خدمت ادا می‌شود، ادامه داد: حق این مردم در جاهایی که باید گره کار باز و مشکلات مردم رفع شود، ادا خواهد شد. حق مردم با امیدبخشی و رضایت و خشنودی و رضایت صدچندان ادا می‌شود و زمانی که گله از آنان نشنویم. 

نکونام با اشاره به مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: در سفر قبلی نیز مصوباتی داشتیم که بخشی از آنها مانده و قسمتی اعتبارات از سال ۱۴۰۱ و نیز ۱۴۰۲ باقی است که اختصاص نیافته و باید جذب شود تا آثار آن در میدان دیده شود. در سفر روز گذشته نیز مصوباتی داشتیم که اعتبارات آن آرام آرام محقق خواهد شد. 

وی بیان کرد: توافق‌نامه‌های قابل توجهی از جمله مربوط به پالایشگاه در غرب استان به امضا رسید که برای استان مهم است، توافق‌نامه پتروشیمی بروجن و راه‌آهن و... نیز ضرورت است که در این سفر سه هزار میلیارد تومان برای راه‌آهن تخصیص یافت و رئیس‌جمهور نیز تأکیدات فراوانی به مسئولان استان داشت که عملی شدن این مصوبات باعث امیدافزایی در مردم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha