حضور 15 هزار متسابق در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن امارات
کد خبر: 4182449
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

حضور 15 هزار متسابق در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن امارات

سیزدهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف امارات که با حضور 15 هزار شرکت‌کننده در پنج رشته جدید در ابوظبی برگزار شده بود به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاتحاد، اداره کل امور اسلامی و اوقاف امارات، سیزدهمین دوره جایزه حفظ و قرائت قرآن کریم را که این اداره سالانه برگزار می‌کند پایان داد.

 در این مسابقات، طلاب و دانشجویان مراکز و محافل حفظ، قرآن‌آموزان مراکز و حلقه‌های حفظ تابعه اوقاف، قرآن‌آموزان کانون‌های اصلاح و تربیت امارات شرکت می‌کنند.

مجموع شرکت‌کنندگان در  سیزدهمین دوره  مسابقات قرآن امارات به 15000 شرکت کننده رسید که از این تعداد 8000 نفر واجد شرایط بودند و 1200 شرکت‌کننده مورد تجلیل قرار گرفتند. رشته‌های این مسابقات از 5 رشته در سال‌های اول به 10 رشته افزایش یافت.
در این مراسم که در ابوظبی برگزار شد، عمر حبتور الدرعی، رئیس اداره کل امور اسلامی در سخنانی به برندگان به خاطر کسب افتخار در حفظ کتاب خدا و شرکت در این مسابقات تبریک گفت.
 وی در ادامه سخنان خود گفت: علاقه نسل‌های ما به کتاب خداوند متعال نشانه خیر و صلاح و خوش بینی در جامعه است. قرآن به عنوان معلم و مربی و حافظ از شر و نجات دهنده از هلاکت کافی است و حافظان کتاب خدا کسانی هستند که خداوند آنها را برگزیده و بر بسیاری از دیگران برتری بخشیده است.

وی گفت: همچنین امسال یک مناسبت جهانی مصادف با تاریخ این مراسم یعنی روز جهانی تساهل است. قرآن کریم منبع اصیل و بزرگ تساهل و همزیستی بین بشریت است. قرآن در احکام و داستان‌های خود به ما می‌آموزد که به دیگران احترام بگذاریم و ما را به اعتدال و نفی افراط‌گرایی تشویق می‌کند. هر که به اخلاق و ارزش‌های قرآنی آراسته باشد اهل مدارا و اعتدال خواهد بود.

در این مراسم همچنین فیلمی درباره تاریخ سیزده دوره این مسابقات و  گفت‌وگو با نفرات برتر پخش شد.

انتهای پیام
captcha