پرستاری؛ علمی آمیخته با هنر و از خود گذشتگی
کد خبر: 4182577
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد

پرستاری؛ علمی آمیخته با هنر و از خود گذشتگی

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه طی پیامی روز پرستار را به پرستاران کشور تبریک گفت و تأکید کرد که پرستاری یک علم آمیخته با هنر و ازخودگذشتگی است که این مدافعان سلامت در خط مقدم ارائه خدمات سلامت به مردم کشور هستند و تأمین سلامت جامعه بدون حضور پرستاران امکان ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی روز پرستار را به پرستاران کشور تبریک گفت؛ مشروح این پیام به شرح ذیل است:

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

«پرستار فرشته رحمت برای بیمار است.» مقام معظم رهبری

روز ولادت بانوی قهرمان کربلا در تقویم ایران زمین مزیّن به نام روز پرستار شده است که این روز بزرگ را به جامعه پرستاری کشور تبریک عرض می‌کنم.

پرستاری علاوه بر تخصص و شغل، یک علم آمیخته با هنر و ازخودگذشتگی است که این مدافعان سلامت در خط مقدم ارائه خدمات سلامت به مردم کشور هستند و تأمین سلامت جامعه بدون حضور پرستاران امکان ندارد.

پرستاران در کشور عزیزمان در طول دفاع مقدس براساس حس میهن‌پرستی و اخلاق حرفه‌ای پرستاری خود صحنه‌های با شکوهی را رقم زدند و ‌خاطرات مجاهدت‌های این قشر عزیز در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا از ایشان اسطوره‌هایی ساخت که در یاد مردم ایران هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

کادر درمان ایران و پرستاران ایرانی در دوران دفاع مقدس در تقیّد به اخلاق اسلامی حتی خدمات خود را از دشمن متجاوز دریغ نکردند و صحنه‌های زرینی از ایثار و فداکاری را ساختند.

امروز در دنیا شاهد آن هستیم که رژیم متجاوز و اشغالگر قدس در غزه؛ اماکن درمانی را نیز از حملات وحشیانه خود در امان نگذاشته است و با بمباران بیمارستان‌ها و اماکن درمانی در تاریخ بشریّت صحنه‌هایی از صبوعیّت را رقم زده‌اند و مراکز درمانی که در تمام توافق‌نامه‌های بین‌المللی از حملات نظامی مصون هستند مورد تجاوز قرار گرفته است که دل هر انسان آزاده‌ای در جهان از این حجم خشونت به درد می‌آید.

درود بر پرستاران با شرف و با عزت ایران که در اخلاق حرفه‌ای پزشکی و سلامت سابقه‌ای درخشان دارند و در افکار مردم ایران دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و ضرورت دارد که رسانه‌های کشور از جمله صدا و سیما روایت هنری بیش از پیش از این جلوه‌های خدمات و فداکاری را داشته باشند.

ضمن تبریک مجدد این روز بزرگ به پرستاران گرامی، از تلاش‌های شما حافظان سپیدپوش در سنگر دفاع از سلامت مردم علیرغم تمام کاستی‌های موجود کمال تشکر و قدردانی را دارم.»

انتهای پیام
captcha