اجرای 4 مرحله از 6 مرحله طرح «من قرآن را دوست دارم» + فیلم
کد خبر: 4184036
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
حجت‌الاسلام میریان خبر داد:

اجرای 4 مرحله از 6 مرحله طرح «من قرآن را دوست دارم» + فیلم

«من قرآن را دوست دارم» عنوان طرحی است که مجموعه اعتاب مقدسه کشور، برای فراگیر شدن آموزش قرآن با راهبری مرکز قرآن آستان قدس رضوی در حال انجام آن هستند و تاکنون چهار مرحله از شش مرحله آن اجرا شده است.

اجرای 4 مرحله از 6 مرحله طرح «من قرآن را دوست دارم» + فیلمحجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمسعود میریان، رئیس دارالقرآن آستان قدس رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، در مورد طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» با اشاره به اینکه این طرح یکی از افتخارات قرآنی اعتاب مقدسه کشور است، گفت: سال 99 در اوج شیوع کرونا، در کارگروه فرهنگی و قرآنی اعتاب و با حضور نمایندگان قرآنی اعتاب و دبیری معتز آقایی، حافظ بین‌المللی و ریاست استاد عباس سلیمی، جلسات منظم ماهانه برگزار شد.

وی ادامه داد: به این منظور اعتاب مقدسه شامل آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه(س)، حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مسجد مقدس جمکران، بعثه مقام معظم رهبری و امامزادگان شاخص اوقاف و آستان قدس رضوی جمع شدند و مباحثه شد که این کار قرآنی چه می‌تواند باشد؟! تا اینکه به این طرح ملی و اجرای آن توافق شد.

میریان تصریح کرد: پس از ارائه آمارهای مختلف از وضعیت آموزش کشور و با توجه به توانایی‌ مردم در استفاده از قرآن، طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» مصوب شد و شکل‌گیری نهضت ملی آموزش قرآن در دستور کار قرار گرفت تا با توجه به اینکه این اعتاب سالانه بیش از صد میلیون زائر دارند، خلأ آموزش قرآن کامل شود. طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» شش‌مرحله و شش‌گام دارد و گام نخست آن را با روخوانی شروع می‌شود.

رئیس دارالقرآن آستان قدس رضوی تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح بنا شد که به همت مجموعه‌های قرآنی اعتاب باری از دوش دستگاه و نظام آموزشی کشور برداشته شود. لذا دبیرخانه این طرح در مرکز قرآنی آستان قدس رضوی مستقر شد. این طرح از تیر 1400 همزمان با میلاد امام رضا(ع) کار خود را آغاز کرد و تاکنون چهار مرحله از شش‌ مرحله آن اجرا شده که شامل روخوانی و روانخوانی، تجویدالصلاة(زیباخوانی قرآن)، مفاهیم قرآن و حفظ جزء سی‌ام است. البته حفظ قرآن شامل حفظ ترتیبی، حفظ موضوعی، حفظ سُوَر منتخب و ... می‌شود؛ فعلاً حفظ جزء سی‌ام را در دستور کار داریم و سپس به تفسیر تخصصی و تجوید و صوت و لحن خواهیم پرداخت.

میریان گفت: تاکنون حدود 62 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و سی‌ هزار نفر در کلاس‌ها حاضر شدند که سنین هشت‌ سال به بالا را شامل می‌شود. کلاس‌های این طرح اختصاصی است و غیر از رشته حفظ هر کلاس با حضور 25 قرآن‌آموز تشکیل می‌شود که پس از ثبت‌نام و انتخاب مربی، استاد پشتیبان فایل‌های آموزشی را در اختیار آنها قرار می‌دهد و پرسش و پاسخ انجام می‌شود و پس از رفع اشکال شاهد برگزاری آزمون برخط و کتبی خواهیم بود و گواهینامه صادر می‌شود. گواهینامه صادرشده به تأیید سازمان دارالقرآن الکریم می‌رسد و اداره آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد اسلامی آن را مهر و امضا می‌کند و در نهایت استاد سلیمی به عنوان رئیس کارگروه قرآنی اعتاب آن را امضا می‌کند و در اختیار قرآن‌آموزان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام
captcha