بانوان آبپخشی در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) عزاداری کردند
کد خبر: 4184318
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

بانوان آبپخشی در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) عزاداری کردند

طی مراسمی بانوان آبپخشی، به‌مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شامگاه ۵ آذرماه در حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) محله بهرام‌آباد این شهر سوگواری و عزاداری کردند.

حجت‌الاسلام رسول عارفی‌زاده

به گزارش ایکنا از بوشهر، طی مراسمی حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) محله بهرام‌آباد شهر آبپخش شهرستان دشتستان، شامگاه ۵ آذرماه، میزبان آیین سوگواری و عزاداری بانوان آبپخشی با عنوان «مادران فاطمی، تربیت نسل حسینی، تمدن نوین اسلامی» و با حضور مادران شهدا و با تلاوت محمدرضا دولت‌یاری، قاری قرآن کریم برگزار شد.

حجت‌الاسلام رسول عارفی‌زاده، کارشناس دینی اعزامی از شهر قم، در مراسم ایام فاطمیه دهه اول به تبیین سبک زندگی فاطمی پرداخت و اظهار کرد: زهرای مرضیه(س) مورد احترام و الگوی تمام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود و همچنین دارای درجات والای ایمانی و مقامی الهی و بی‌نظیر در میان اُمت عصر و زمان خویش بود.

وی افزود: معلوم می‌شود این بانوی عظیم‌الشان نزد پروردگار عالم، جایگاه مخصوصی دارد که پیامبر مکرم(ص) فرمودند «فاطمه خِیرة‌الله، فاطمهِ من دارای جایگاه ویژه‌ای نزد پرودگار عالم است.»

این کارشناس دینی مدرسه علمیه قم گفت: فاطمه‌ای که انتخاب‌هایش در دنیا، رضای خدا بر خلق بود حتی در قضیه ازدواج با اینکه ثروتمندان قریش آمدند اما قبول نکرد چون خدا راضی نبود ولی همین که وجود نازنین حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) آمدند و رسول مکرم اسلام(ص) به دخترشان فرمودند ای دخترم همواره تبعیت ما از پروردگار و دستورات دینی خداوند متعال، پس به علی(ع) بله بگو که خدا ضمانت ایشان را کرده است.

وی یکی از دیگر ویژگی‌های شخصیتی دختر نبی مکرم اسلام(ص) مردم‌داری و یتیم‌نوازی و انفاق در راه خدا بود، تصریح کرد: پیاده‌سازی سبک زندگی حضرت زهرا(س) در تمام شئون زندگی یکی از بهترین آموزه‌های اسلامی و برکات الهی است.

حجت‌الاسلام عارفی‌زاده بیان کرد: شخصیت معصومانه حضرت فاطمه زهرا(س) در واقع شخصیتی عاشق معبود الهی و علاقه‌مند به تلاوت و تدبر در قرآن بود و همیشه در رویارویی با جریان نفاق به دفاع از جایگاه امامت و ولایت و اسلام، سخنرانی می‌کرد.

همچنین در پایان با گرامیداشت یاد شش مادر شهید محمد صمصامی، الله‌کرم صمصامی، احمد صمصامی، علی لطیف‌پور، نصرالله صمصامی، باقر و الله‌کرم بحرینی، از خانواده‌‌های ایشان از سوی حوزه بسیج مقاومت، هیئت مذهبی محبین اهل‌بیت(ع) و واحد فرهنگی - قرآنی حسینیه علی‌اکبر(ع) شهر آبپخش به‌عنوان بانوان فاطمی تجلیل شد.

تجلیل از مادران فاطمی

سیده‌زهرا محیسنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha