چهارمین آزمون ارشدیت ویژه حافظان قرآن نزاجا برگزار شد + عکس
کد خبر: 4184652
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

چهارمین آزمون ارشدیت ویژه حافظان قرآن نزاجا برگزار شد + عکس

در حاشیه برگزاری مرحله سراسری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نزاجا، چهارمین آزمون ارشدیت ویژه حافظان سه جزء به بالا امروز در حال برگزاری است.

چهارمین دوره آزمون ارشدیت ویژه حافظان نزاجا برگزار شد

محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا گفت: در حاشیه برگزاری مرحله سراسری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نزاجا،  چهارمین دوره آزمون ارشدیت ویژه حافظان قرآن سه جزء به بالا امروز، هفتم آذرماه درحال برگزاری است.

وی با اشاره به حضور حدود 50 نفر از حافظان در این آزمون که نسبت به سال گذشته، محفوظاتشان رشد داشته است، افزود: این آزمون توسط داوران بین‌المللی مورد تأیید سازمان عقیدتی ـ سیاسی و با حضور ناظران سازمان، برابر استانداردهای سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

کشتگر با اشاره به برنامه رقابت‌ها تصریح کرد: رقابت‌ها پس از پذیرش و اسکان متسابقان از یکشنبه، پنجم آذرماه با قضاوت دو گروه داوری آغاز شد. در این دوره از مسابقات نزدیک به 300 نفر از منتخبان مرحله مناطق هفتگانه نزاجا در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و حفظ کل و مفاهیم با محوریت جزء ۲۵ تفسیر نمونه(به صورت کتبی) باهم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: روز اول، رقابت در آزمون مفاهیم و رشته‌های مختلف حفظ و قرائت تحقیق برگزار شد، روز دوشنبه، ششم آذرماه نیز ترتیل، اذان و امتداد رقابت رشته‌ حفظ، انجام شد و امروز نیز آزمون اعطای ارشدیت به حافظان قرآن درحال برگزاری است.

کشتگر با تأکید بر اینکه رشد و حضور چهره‌های جدید شرکت‌کنندگان در این دوره حکایت از برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزشی مثمرثمر در سطح یگان‌های نزاجا دارد، اظهار کرد: برگزاری این دوره از مسابقات در شهر کاشان با وحدت و همدلی مجموعه دستگاه‌های کاشان انجام شد که در این راستا هفته فوق را به عنوان هفته قرآنی کاشان نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: همچنین در کنار مسابقات قرآن شاهد برگزاری محافل انس با قرآن با هماهنگی آموزش و پرورش کاشان در مدارس و با دعوت از قاریان و حافظان نزاجا و همچنین برگزاری محافل قرآنی همزمان با نماز مغرب و عشا در مشهد اردهال، کرسی‌های تلاوت اذانگاهی و پخش اذان از رادیو کاشان و ... از دیگر برنامه‌های ایام برپایی مسابقات قرآن نیروی زمینی بود. همچنین دیداری نیز حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی، امام جمعه کاشان با چهره‌های قرآنی و تعدادی از متسابقان این دوره داشتند.

کشتگر بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های این دوره که در همه ادوار نیز شاهد آن هستیم، حضور نفرات از قشرهای مختلف روحانی، پزشک، خلبان، فرمانده، افسر و سرباز در میان متسابقان است که حکایت از حضور قرآن در تمام سطوح کارکنان پایور و وظیفه ارتش دارد.

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه این دوره از مسابقات فردا، هشتم آذرماه، تأکید کرد: اختتامیه ساعت 10 در جوار آستان مقدس علی‌بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال برگزار خواهد شد که پیش از آن آئین غبارروبی امامزاده با حضور تعدادی از نفرات برگزار می‌شود. در آیین اختتامیه نفر اول این دوره از مسابقات سروان عرفان اکبری، نماینده کرمانشاه به تلاوت آیاتی از قرآن می‌پردازد و سپس یکی از فرماندهان و مسئولان نزاجا به سخنرانی می‌پردازد و در ادامه از نفرات منتخب و خانواده‌ ایجادی، خانواده موفق قرآنی نزاجا ساکن در کاشان، تجلیل می‌شود. این خانواده دارای دو فرزند حافظ قرآن به نام‌های محمدطه و محمدطاهر است که در مسابقات قرآن ادوار گذشته نزاجا حائز رتبه شدند.

وی ادامه داد: از دیگر بخش‌های این مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران این رویداد قرآنی و مداحی و نوحه‌سرایی با توجه به ایام فاطمیه(س) است. از برگزیدگان 13 رشته این دوره از مسابقات حدود 40 نفر از کارکنان پایور و 26 نفر از کارکنان وظیفه به مسابقات قرآن آجا راه پیدا می‌کنند. این مسابقات اوایل دی‌ماه به میزبانی پدافند هوایی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد که راهیافتگان نزاجا تشویقی همراه با خانواده‌ها در این مرحله از مسابقات حضور پیدا می‌کنند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha