بازدید رئیس جمهور سنگال از انجمن جهان اسلام در مکه
کد خبر: 4184687
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

بازدید رئیس جمهور سنگال از انجمن جهان اسلام در مکه

ماکی سال، رئیس‌جمهور سنگال روز گذشته، دوشنبه، پس از دیدار از محل انجمن جهان اسلام، بازدید و در آنجا لوح یادبود، سند مکه را به رسم هدیه دریافت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، ماکی سال، رئیس‌جمهور سنگال روز گذشته، دوشنبه پس از محل  انجمن جهان اسلام، بازدید و در آنجا لوح یادبود، سند مکه را به رسم هدیه دریافت کرد. وی در این دیدار از سوی محمد آل عیسی، رئیس انجمن جهان اسلام مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس‌جمهور سنگال در این دیدار از «سند مکه» و محتوای آن نیز آگاه شد. این سند که به امضای علمای جهان اسلام در کنفرانس بین‌المللی مکه به امضا رسید، درباره روشن شدن حقیقت دین اسلام و مقابله با افکار افراطی و باورهای نادرست در جهان اسلام است.

لوح یادبود این سند نیز با الهام از قرآن کریم که درخت نخل را «شجرۀ طیبه» توصیف کرده به شکل نخل ساخته شده است.

رئیس انجمن جهان اسلام در این دیدار نسخه‌ای از سند مکه به همراه لوح یادبود آن را به رئیس‌جمهور سنگال اهدا کرد. این هدیه به منظور تقدیر از تلاش‌های ماکی سال، در حوزه فعالیت‌های اسلامی در سنگال به او تقدیم شد.

در مرحله پایانی این دیدار نیز ضیافت شامی برای تجلیل از رئیس‌جمهور سنگال و هیئت همراه وی برگزار شد.

سند مکه سندی است که در بیست و پنجم رمضان 1440 هجری قمری، مطابق با 30 می 2019 میلادی، در حاشیه کنفرانس بین‌المللی حمایت از میانه‌روی و ارزش‌های اعتدال تدوین شد. در این کنفرانس که از سوی انجمن جهان اسلام برگزار شد، شیوه‌های دستیابی به صلح و حمایت از ارزش‌های اعتدال و میانه‌روی در جهان اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این سند مبارزه با تروریسم، بی‌عدالتی و ظلم، نفی نقض حقوق و کرامت انسانی و ایجاد ارزش‌های همزیستی بین ادیان، فرهنگ‌ها، اقوام و مذاهب مختلف در جهان اسلام تصریح شده است. سند مکه از سوی 1200 شخصیت اسلامی از 139 کشور و پیروان مذاهب مختلف اسلامی مورد تأیید قرار گرفت.

 

انتهای پیام
captcha