طلاب نیازمند خودشناسی و خداشناسی هستند
کد خبر: 4185228
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

طلاب نیازمند خودشناسی و خداشناسی هستند

آیت‌الله محامی گفت: شما به عنوان طلاب حوزه‌های علمیه می‌خواهید سرباز امام زمان(عج) بوده و ادامه دهنده راه پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) باشید و هدایت‌گری کنید که برای این کار نیاز به خودشناسی، خداشناسی و خودسازی دارید.

آیت الله محامی امام جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، امام‌ جمعه زاهدان روز گذشته، 10آذرماه، با حضور در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) زاهدان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: شیطان همواره در تلاش است تا در مسیر انسان مانع ایجاد کند و ما را از رسیدن به سرمنزل مقصود باز دارد.
 
وی ادامه داد: هر کدام از ما در هر کجا که هستیم نباید خود را محفوظ از وسوسه شیطان بدانیم و این‌گونه نیست که هر کس به حوزه علمیه وارد شود از وسوسه شیطان محفوظ بماند و ممکن است حتی در همین محیط حوزه هم غافل شده و مورد وسوسه شیطان قرار بگیریم.
 
نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: طلاب جدیدالورود باید اهداف خود را از حضور در حوزه‌های علمیه مشخص کنند زیرا ارزشمندترین سرمایه برای انسان عمر اوست که اگر به‌درستی استفاده نشود دیگر به‌دست نخواهد آمد، گام دیگر این است که ببینید آیا با هدف مورد نظر خود تناسب دارید و به‌کار، دل می‌دهید یا خیر چرا که برای دستیابی به هدف در کنار استعداد به انگیزه و پشت‌کار هم نیاز دارید.
 
آیت‌الله محامی گفت: پس از اینکه هدف‌های خود را تعیین و یادداشت کردید باید سال به سال به آنها مراجعه کرده و ببینید که چه مقدار در راستای هدف کار کرده‌اید چرا که ممکن است فرد با یک هدف خوب وارد حوزه علمیه شده اما بعد از مسیر مد نظر خارج و اهداف خود را فراموش کند، شما به عنوان طلاب حوزه‌های علمیه می‌خواهید سرباز امام زمان(عج) بوده و ادامه دهنده راه پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) باشید و هدایت‌گری کنید که برای این کار نیاز به خودشناسی، خداشناسی و خودسازی دارید.
 
وی گفت: از بندگان خدا کسی که اهل علم باشد از خدا می‌ترسد و ترس از خدا نتیجه علم و معرفت است، اگر راه را درست رفته‌اید خدا را شاکر باشید و به حرف و حدیث‌های مردم کاری نداشته باشید و بدانید که اگر در این راه هدف داشته باشید محکم و استوار مسیر را طی خواهید کرد.
انتهای پیام
captcha