موفقیت‌های ارتش حاصل توجه به آموزه‌های قرآنی است + صوت
کد خبر: 4186271
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
امیر سرلشکر موسوی در گفت‌وگو با ایکنا:

موفقیت‌های ارتش حاصل توجه به آموزه‌های قرآنی است + صوت

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه از موفقیت‌های ارتش در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز می‌کند، حاصل معنویت و دنباله‌رویی از آموزه‌های قرآنی با تدابیر فرمانده معظم کل قوا است.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به این سؤال که اهتمام به فعالیت‌های قرآنی چه میزان در ارتقای سطوح اعتقادی و ایمانی کارکنان پایور و وظیفه و تقویت نیروی انسانی مؤثر است؟ گفت: از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی زمینه‌های انس با قرآن و حرکت به سمت بسترهای تلاوت و حفظ قرآن و تدبر در آموزه‌های قرآنی و توجه به مفاهیم این مصحف شریف از سوی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با همراهی فرماندهان شروع شد.

وی ادامه داد: سال به سال فعالیت‌های قرآنی ارتش وسیع‌تر، عمیق‌تر و موفق‌تر شد به طوری که امسال شاهد درخشش بخش خانواده‌ها(شامل همسران و فرزندان) در مسابقات قرآن نیروهای مسلح و کسب رتبه نخستی در رقابت‌های تیمی این مسابقات بودیم و حال آنکه این چهارمین سالی است که خانواده‌ها ارتش این عنوان را کسب می‌کنند.

امیرسرلشکر موسوی بیان کرد: بانوان شاغل نیز در رقابت‌های تیمی مسابقات قرآن نیروهای مسلح حائز رتبه دوم شدند. همچنین کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیز طی سال‌های متعدد نه تنها در سطح مسابقات قرآن ارتش و نیروهای مسلح بلکه در سطح بین‌المللی و ملی نیز درخشیده‌اند و حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

وی اضافه کرد: تربیت بیش از 37 هزار حافظ قرآن از نوحافظ تا حافظ کل و وجود قهرمانان و چهره‌های قرآنی گسترده در سطح ارتش خود مدال دیگری است، آنچه برای ما اهمیت دارد تلاشی است که در سطح ارتش برای رفتارها و مناسبات براساس آموزه‌های قرآنی صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: آنچه از موفقیت‌های ارتش در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز می‌کند، حاصل معنویت و دنبال رویی از آموزه‌های قرآنی با تدابیر فرمانده معظم کل قوا است.

کد

امیرسرلشکر موسوی درباره اینکه چه میزان فعالیت‌های قرآنی آجا با آن شرایط مطلوب فاصله دارد؟ اظهار کرد: قرآن قله‌ای است که دست پیدا کردن به آن کار راحتی نیست. تلاش و اراده بسیار می‌طلبد تا به قله رسید. اینکه چه میزان فاصله است و بخواهیم در این باره صحبت‌ کنیم، کار راحتی نیست اما تا رسیدن به قله قرآن فاصله زیاد است.

وی در پایان درباره برنامه روزانه قرآنی خود، گفت: فارغ از هر فرد در هر جایگاهی که است، معمولا مسلمانان روزشان را با قرائت قرآن شروع می‌کنند. از سوی دیگر برخی از اوقات برنامه‌های قرآنی است که به دلیل وظیفه سازمانی در آن حضور پیدا می‌کنم و برخی از برنامه‌های قرآنی را نیز به حسب علاقه در آنها شرکت می‌کنم.

فرمانده کل ارتش در پایان اضافه کرد: ذکر این نکته حائز اهمیت است؛ به تناسب برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌هایی که داریم ناگزیر از رجوع به قرآن، تفاسیر و کتاب‌هایی که در زمینه قرآن نگاشته شده، هستیم. برای مسائل سازمانی باید حتما به سراغ تفاسیر قرآن برویم تا ببینیم کدام راه صحیح را باید انتخاب کنیم. به کارگیری آموزه‌های قرآنی نیز زندگی شخصی، خانه و خانواده نیز جایگاه ویژه خود را دارد.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha