دانشجویان نماد آینده‌نگری و استقامت در راه حفظ ارزش‌ها هستند
کد خبر: 4186512
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

دانشجویان نماد آینده‌نگری و استقامت در راه حفظ ارزش‌ها هستند

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه دانشجویان نماد آینده‌نگری و استقامت در راه حفظ ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشور و تلاش برای توسعه پایدار هستند، گفت: دانشجویان سرمایه‌های انسانی ارزشمند برای آینده کشور بوده و رهبران بزرگی برای هدایت جامعه خواهند بود که ضروری است از این ظرفیت برای توسعه کشور بهره گرفت.

حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان در همایش گرامیداشت روز دانشجو که امروز، 16 آذر در تالار مولوی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: دانشجویان با شناخت درست از شرایط کشور، اقوام و مذهب در جهت مطالبات درست خود گام بر دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان نماد آینده‌نگری و استقامت در راه حفظ ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشور و تلاش برای توسعه پایدار هستند، افزود: دانشجویان سرمایه‌های انسانی ارزشمند برای آینده کشور بوده و رهبران بزرگی برای هدایت جامعه خواهند بود که ضروری است از این ظرفیت  برای توسعه کشور بهره گرفت.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به هجمه‌های دشمنان برعلیه کشورمان بیان کرد: در چند سال اخیر هجمه‌های زیادی به کشور وارد شده و این سابقه تاریخی دارد و بارها در قالب قراردادهای ننگین مختلفی سعی در تصرف آب و خاک کشور را داشتند.

وی ثمره انقلاب اسلامی را بیداری و هوشیاری با تکیه بر دانش و دین دانست و ادامه داد: نظام بر اساس قانون اساسی و دین اسلام حفظ ارزش‌های انسانی را به عنوان گفتمان ویژه مد نظر دارد و از مدیران نیز همین رویه را می‌طلبد.

قادرزاده با بیان اینکه ساختار اساسی توسعه پایدار با نگاه به آینده و با استفاده از سرمایه‌های ارزشمند میسر است، گفت: عقاید مختلف در کشور موجب شناخت بیشتر بوده و در این تفاوت‌هاست که از رکود جامعه به دلیل یکنواختی جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره‌ به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه گفت: توطئه‌های صهیونیسم با مقاومت فلسطینی‌ها و درایت دینی و رهبری رهبر معظم انقلاب ناکام خواهد ماند.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی و دین اسلام، گفتمان‌سازی ارزشی با توجه به همه تفاوت‌ها در جریان است و ما می‌توانیم با بهره‌گیری از روحیه دانشجویی بر مشکلات جامعه غلبه کنیم.

وی در پایان یادآور شد: کشور ایران، کشوری رنگارنگ و دارای اقوام بسیاری است و همین تفاوت‌های فرهنگی و قومی دارای یک مزیت است، چراکه این تضادها مایه شناخت است.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این مراسم محمدی حسینی «نماینده بسیج دانشجویی»، محمد کرمی «جامعه اسلامی»، هومن استادی «کانون‌های علمی»، سارم الدین افتخاری «نماینده نشریات دانشگاه» و فاروق عبدالله‌زاده «کانون‌های فرهنگی» به نمایندگی انجمن‌ها و ‌کانون‌های دانشگاه بیانیه‌های خود را قرائت کردند.

انتهای پیام
captcha