بیانیه مدیران مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت منتشر شد
کد خبر: 4186891
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
به مناسبت برگزاری مسابقات سراسری قرآن در بجنورد

بیانیه مدیران مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت منتشر شد

مدیران مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت و مربیان و فعالان قرآن کریم به مناسبت برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی، بیانیه‌ای منتشر کردند.

ارسالی///بیانیه مدیران مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت منتشر شدبه گزارش ایکنا، متن بیانیه مدیران مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت و مربیان و فعالان قرآن کریم در پی برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به شرح زیر است:

«ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم؛ همانا این قرآن به بهترین راه، هدایتگر انسان است»

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم حضور و شرکت در این تسابق‌الخیر از جمله شعائر الهی است که فقط اهل تقوا به باطن آن راه پیدا می‌کنند و به عنوان برترین‌ها منتخب می‌شوند. «ان اکرمکم عندالله اتقاکم» حضور در محضر کلام الله مجید، این مائده سراسر نور، رحمت، برکت و شفا توفیقی است الهی که ارزانی مؤمنین و مؤمنات شده است. انسان‌هایی که همواره در سایه‌سار این کتاب مقدس، روش و منش خویش را با آن منطبق نموده و آن را به عنوان اسوه حسنه مکتوب، فراروی خود نهاده‌اند.

به شکرانه‌ توفیق و به رسم ادب و ارادت؛ بسی شایسته است از رهنمون‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در اهمیت به قرآن و عترت در بصیرت‌افزایی و پویایی جامعه اسلامی و سبک زندگی قرآنی اسلامی و حمایت‌های بی‌بدیل رئیس محترم سازمان اوقاف و امور خیریه جناب آقای دکتر حجت‌الاسلام خاموشی و رئیس محترم اداره امور قرآنی این سازمان جناب آقای دکتر مجیدی‌مهر و همکاران ارجمند‌شان در بخش برادران و خواهران تقدیر و تشکر نماییم و همچنین از هیئت محترم داوران، قاریان، حافظان، مرتلان، مؤذنین، مدیحه‌سرایان و گروه‌های تواشیح که با حضور‌شان در این ایام منشأ خیر و برکت برای استان ما بودند، نهایت قدردانی و سپاس را داریم.

جا دارد از زحمات خدا‌پسندانه نماینده معزز ولی فقیه در استان، جناب حجت‌الاسلام نوری و استاندار محترم جناب آقای مهندس حسین‌‌نژاد و تلاش‌ها و زحمات صادقانه‌ مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه استان جناب آقای حجت‌الاسلام آسوده و معاونین و کارشناسان عزیز این اداره کل و تک تک مدیران محترم استانی که شاید نام بردن همه این عزیزان در این مقال نگنجد عزیزانی که در برگزاری چهل ‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران قدمی برداشته‌اند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم، با امید به این که همواره توفیق، رفیق طریق سعادت، سیادت و سلامت این عزیزان باشد.

به رغم توطئه‌های امروز دنیای استکبار علیه کشورمان بحمد‌الله این دوره تبدیل به همایشی عظیم از حضور متسابقین توانمند از سرتا‌سر میهن اسلامی و استقبال مردم ولایی و قرآنی خراسان شمالی که دومین حماسه تاریخی خود را بعد از سفر مقام معظم رهبری به این استان، در این مسابقات رقم زدند و با حضور بی‌نظیر و بی‌بدیلشان بار دیگر ثابت نمودند که تا پای جان در راه دفاع از نظام مقدس و ارزش‌های اسلامی بفرمان علمدار این میدان سید علی ایستاده‌اند.

در 87 محفل انس با قرآن کریم که در این ایام به برکت حضور نخبه‌های قرآنی در استان باب‌الرضا؛ گنجینه فرهنگ‌ها، جزو برنامه‌های جانبی این مسابقات برنامه‌ریزی شده بود حضور پرشور مردم شریف خراسان شمالی در مساجد و محافل عمومی در محافل دانش‌آموزی و در محافل ویژه بانوان، در محافل دانشجویی، در محافلی که در نقاط صفر مرزی استان و سایر دستگاه‌هایی که متقاضی برگزاری این محافل بودند به چشم خود شاهد شور و شعف و استقبال بی‌نظیر مردم عزیز بودیم که این نشان از جایگاه والای این کلام وحی در قلوب مؤمنین و مؤمنات این خطه ایران اسلامی دارد.

رجای واثق داریم کوشش‌ها و تلاش‌های خالصانه همه خدمتگزاران و اصحاب قرآن در مسیر اعتلای کلام الله مجید مقبول درگاه خداوند متعال قرار گرفته و دل‌های همه ما را بیش از پیش به نور قرآن منور گرداند. ان‌شاءالله همه محبان ثقلین از کوثر کثیر علوی و از ظل ممدود و ماه مسکوب و فواکه کثیر قرآن کریم در دنیا و آخرت بهره‌مند گشته و مورد شفاعتشان قرار گیریم.

به نمایندگی از مدیران مؤسسات و تشکل‌های مردمی از مسئولین عزیز و دلسوز درخواست می‌نماییم:

1- حضور مردم عزیز این استان نشان داد که نقشه‌های دشمنان در کمرنگ نمودن قرآن نقش بر آب است، لذا مسئولین محترم باید تلاش نمایند تا با تمهیدات لازم هر چه بیشتر و بهتر از قبل کلام الهی را در زندگی مردم این سرزمین نهادینه نمایند.

2- استان‌های نوپایی مثل خراسان شمالی از نعمت دارا بودن اساتید توانمند در رشته‌های مختلف صوت و لحن، تجوید و تدبر و تفسیر محرومیت‌هایی دارند، امیدواریم با حمایت مسئولین آموزشی، گام‌های در این مسیر برداشته شود تا مستعدین این استان‌ها نیز بتوانند در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشند.

3- حمایت ویژه از مؤسسات و مراکز مردمی که آغازگر تربیت نخبه‌های قرآنی هستند از اهم درخواست ما از شما مسئولین عزیز می‌باشد.

«و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین»

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت خراسان شمالی 

انتهای پیام
captcha