آغاز طرح صيانت دوره‌ای از كعبه + فیلم
کد خبر: 4187081
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

آغاز طرح صيانت دوره‌ای از كعبه + فیلم

عملیات تعمیر و صیانت دوره‌ای کعبه شریف تحت نظارت دفتر مدیریت پروژه وزارت دارایی عربستان با هماهنگی سازمان‌های دولتی تابعه، روز گذشته، 18 آذر آغاز شد.

آغاز  طرح صيانت دوره‌ای از كعبه + فیلم

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، عملیات تعمیر و صیانت دوره‌ای خانه خدا با نظارت دفتر مدیریت پروژه وزارت دارایی عربستان با هماهنگی سازمان‌های دولتی تابعه، روز گذشته شنبه، آغاز شد. این تعمیرات در راستای مراقب‌های دائمی از کعبه و حفظ آن در بهترین شرایط صورت می‌گیرد.

رسانه‌های سعودی تصریح کرده‌اند که عملیات تعمیر و صیانت  دوره‌ای خانه کعبه زیر نظر مقامات بلندپایه این کشور و در چارچوب نقش این کشور در مراقبت از این مکان مقدس مسلمانان صورت می‌گیرد.

دفتر مدیریت پروژه در وزارت دارایی با مشارکت کادرهای نخبه که وظیفه توسعه مسجدالحرام را بر عهده دارند، با استفاده از آخرین فناوری‌ها و بالاترین استانداردهای بین‌المللی عملیات تعمیر و نگهداری دوره‌ای کعبه را به انجام می‌رساند.

این دفتر از زمان تأسیس وظیفه نظارت بر طرح‌های توسعه مسجدالحرام و مسجدالنبی را بر عهده داشته است. تعمیرات پیشین در سال 2019 انجام شده است.

توسعه اخیر مسجدالحرام بزرگ‌ترین توسعه تاریخی این مسجد مقدس محسوب می‌شود، با این حال برخی از منتقدان به دلیل تغییر هویت تاریخی این مسجد و تخریب بافت تاریخی اطراف مسجدالحرام از این توسعه انتقاد کرده‌اند.

در ادامه ویدئویی از عملیات صیانت از پرده کعبه شریف را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha