حماس تحریم‌های آمریکا و انگلیس را محکوم کرد
کد خبر: 4187893
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

حماس تحریم‌های آمریکا و انگلیس را محکوم کرد

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه شخصیت‌های مقاومت فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلامیه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دولت انگلیس مبنی بر تحریم شخصیت‌های برجسته و اعضای این جنبش را محکوم کرد.

این جنبش اعلام کرد که اقدامات آمریکایی-انگلیسی به توطئه‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز به مردم ما کمک می‌کند.

حماس تأکید کرد که طرح دو دولتی به نفع رژیم اسرائیل و در واقع تجاوز به حقوق مردم فلسطین است.

حماس افزود: تصمیم ناعادلانه آمریکایی-انگلیسی ما را از ادامه وظیفه خود برای دفاع از حقوق ملی مشروع مردممان باز نخواهد داشت.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا از اعمال تحریم‌ها علیه 8 تن از مقامات جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و افرادی که گفته می‌شود از این دو جنبش حمایت مالی کرده‌اند، خبر داده بود.

فهرست تحریم‌های آمریکا و انگلیس شامل محمود الزهار، یکی از بنیانگذاران حماس، علی برکه و ماهر عبید از مسئولان حماس که در لبنان اقامت دارند، اکرم العجوری، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و بازرگانان لبنانی و الجزایری شامل خالد شومان، رضا علی خمیس و ایمن احمد الدویک به بهانه حمایت مالی و میانجیگری برای تأمین مالی حماس می‌شود.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: تصمیمات تحریمی امروز مانع از دسترسی حماس و جهاد به منابع مالی می‌شود و آنها را در آینده منزوی می‌کند. کامرون همچنین ادعا کرد که کشورش به همکاری با شرکای خود برای دستیابی به یک راه حل سیاسی بلند مدت ادامه خواهد داد تا اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند در صلح زندگی کنند.

انتهای پیام
captcha