شهدا در عمل اخلاص داشتند
کد خبر: 4188163
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

شهدا در عمل اخلاص داشتند

امام جمعه کرمانشاه گفت: با مروری بر صفات ارزنده شهدا یکی از ویژگی‌های شهدا، مجاهدت خستگی‌ناپذیر آنان بود و شهدا در عمل اخلاص داشتند و جز برای خشنودی خدا کاری نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام غفوری امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری، امام جمعه کرمانشاه در مراسم یادبود شهید مدافع حرم محمدعلی عطایی شورچه در مسجد فاطمیه شهرستان کنگاور با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: شهدا الگو و چراغ راه زندگی هستند و آنان شاگرد مکتب اهل‌بیت(ع) بودند.

وی با بیان اینکه زنده نگاه داشتن یاد شهدا کاری بسیار بزرگ و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: شهدا با خدا عهد بستند و به عهدی که با خدا بستند صادقانه وفا کردند و عهد شهدا با خداوند این بود که برای دفاع از دین و ارزش‌های الهی تا پای جان ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: عهد شهدا با خدا بود همان عهدی که امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با خدا بستند و تا پای جان، پای عهدشان ماندند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: ارتباط شهدا با خداوند، ارتباطی عاشقانه بود و شهدا عاشق شهادت بودند و حتی یک لحظه احساس پشیمانی نکردند و عهدشان را تغییر ندادند و عقیده‌شان به خدا و اهل‌بیت(ع)، به باور قلبی تبدیل شده بود و نمونه آن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که به فرزندان شهدا و خانواده آنان سفارش می‌کردند برای شهادت من دعا کنید.

حجت‌الاسلام غفوری افزود: با مروری بر صفات ارزنده شهدا یکی از ویژگی‌های شهدا، مجاهدت خستگی‌ناپذیر آنان بود و شهدا در عمل اخلاص داشتند و جز برای خشنودی خدا کاری نمی‌کردند.

وی در پایان تأکید کرد: شهدا چراغ راه‌اند و باید از زندگی و منش آنان الگو بگیریم و این الگو باید برای جوانان و نوجوانان تشریح کنیم.

انتهای پیام
captcha