از بازداشت ۱۰۰۰ فلسطینی‌ تا تداوم بمباران‌های عمدی بیمارستان‌ها
کد خبر: 4188526
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
در هفتادوسومین روز جنگ غزه

از بازداشت ۱۰۰۰ فلسطینی‌ تا تداوم بمباران‌های عمدی بیمارستان‌ها

نظامیان رژیم اسرائیل از آغاز جنگ در غزه نزدیک به یک‌هزار فلسطینی را در این باریکه بازداشت کرده‌اند. شهادت ۳۰۰ نفر کادر درمانی و واکنش پاپ فرانسیس به بمباران کلیسای غزه از دیگر عناوین مهم خبری در بامداد امروز است.

بازداشت ۱۰۰۰ فلسطینی‌

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نظامیان این رژیم از آغاز جنگ در غزه نزدیک به یک‌هزار فلسطینی را در این باریکه بازداشت کرده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین هم در نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دست به ارتکاب جنایات پی در پی در شمال این باریکه می‌زند.

این وزارتخانه تأکید کرد: دیگر بیمارستانی برای پذیرش زخمی‌ها و بیماران باقی نمانده است.

هلال احمر فلسطین نیز از جامعه بین‌الملل خواست از کادر پزشکی و نیروهای درمانی در کنار مراکز پزشکی در نوار غزه حمایت به عمل آورد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تأکید کرد: اقدامات اشغالگران صهیونیست بخشی از سناریویی به شمار می‌رود که در شمال نوار غزه و از بیمارستان شفا آغاز شد.
بازداشت ۱۰۰۰ فلسطینی‌
پیش‌تر وزارت بهداشت فلسطین در رام الله در آماری اعلام کرد، از ۷ اکتبر تا ۱۵ دسامبر ۱۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند که ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند.

شهادت بیش از 300 نفر از کادر درمانی غزه

سخنگوی هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر (15 مهرماه) تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمانی و پزشکی به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی شب گذشته در ادامه نقض قوانین بین‌المللی با حمله توپخانه‌ای به بیمارستان کودکان ناصر در خان یونس یک زن را شهید و تعدادی دیگری از فلسطینیان را زخمی کرد.
در همین حال نظامیان رژیم اشغالگر به کادر پزشکی در بیمارستان کمال عدوان در غزه حمله کردند.

واکنش پاپ به بمباران کلیسای غزه

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز یک شنبه در سخنرانی خود به کشته شدن یک مادر و دختر در غزه که در یک کلیسا پناه گرفته بودند اشاره کرد.

پاپ فرانیسیس در جریان دعای هفتگی خود در واتیکان گفت: «من همچنان اخبار بسیار جدی و غم انگیزی درباره غزه دریافت می‌کنم..»

از بازداشت ۱۰۰۰ فلسطینی‌ تا تداوم بمباران‌های عمدی بیمارستان‌ها

پاپ افزود: غیرنظامیان غیرمسلح هدف بمباران‌ها و تیراندازی هستند و این اتفاق حتی در اقامتگاه محلی خانواده مقدس نیز رخ داده است، جایی که هیچ تروریستی وجود ندارد، اما خانواده‌ها، کودکان، افراد بیمار و دارای معلولیت، در آن هستند.

تداوم بمباران عمدی بیمارستان‌ها 

شبکه الجزیره از بمباران بیمارستان ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: در این حمله ساختمان بخش زنان و زایمان بیمارستان هدف قرار گرفته که بر اثر آن چند نفر نفر کشته و شماری مجروح برجای مانده است.

از بازداشت ۱۰۰۰ فلسطینی‌ تا تداوم بمباران‌های عمدی بیمارستان‌ها

این اولین بار نیست که ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را هدف بمباران قرار می‌دهد. بنابر گزارش شبکه المیادین، رژیم صهیونیستی تمامی بیمارستان‌های شمال غزه را از چرخه خدمت خارج کرده و برخی از آن‌ها را به پادگان‌های نظامی تبدیل کرده است. 

انتهای پیام
captcha