مطالب را به شیوه‌ای جذاب با زبان قصه بیان کنیم
کد خبر: 4188663
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

مطالب را به شیوه‌ای جذاب با زبان قصه بیان کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: قصه‌گویی یک هنر است که انسان می‌تواند سخنان خود را با این زبان به دیگران انتقال دهد و اگر بتوان بدین گونه و به شیوه‌ای جذاب مطالب را بیان کنیم، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 27 آذرماه در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی یزد گفت: انسان متأثر از بیان بوده و این امر یکی از خصلت‌های انسان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: خداوند قدرت شنیدن و گفتن را به انسان داده و اینکه شنیدنی‌ها را به چه نحوی بشنویم و چگونه بیان کنیم، از عنایت‌های پروردگار متعال است. خداوند حس زیبا دیدن، زیبا شنیدن و زیبا گفتن را به انسان داده، چون انسان طالب این نیازهاست.

امام جمعه یزد گفت: انسان باید زیبا سخن بگوید، زیبا ببیند و زیبا بشنود که هنر و قدرت خداوند است که در وجود هر فردی قرار داده و در واقع این روحیه کمال در انسان محسوب می‌شود. لذا انسان فطرتی کمال طلب داشته و به زیبایی‌ها گرایش دارد.

ناصری با اشاره به اینکه قصه‌گویی یک هنر است که انسان می‌تواند سخنان خود را در این قالب به دیگران انتقال دهد گفت: اگر بتوان با زبان هنر و به شیوه‌ای جذاب مطالب را بیان کنیم، قطعاً اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

یادآور می‌شود بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» از امروز، 27 آذرماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن شهدای هلال احمر یزد آغاز  و تا 30 آذرماه ادامه دارد. بین‌الملل، زبان اشاره، قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، مدرن و کلاسیک و با موضوعات قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، نامداران، اراده و پیشرفت، کسب و کارها و آزاد از بخش‌های این جشنواره بوده و قصه‌گویانی از آرژانتین، هند، آفریقای جنوبی، اسکاتلند، انگلیس، ترکیه، تانزانیا، کنیا، مالزی، اوگاندا، لبنان و فرانسه در این مرحله حضور دارند.

انتهای پیام
captcha