افزایش موارد نفرت‌پراکنی علیه زنان مسلمان در کانادا
کد خبر: 4188695
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

افزایش موارد نفرت‌پراکنی علیه زنان مسلمان در کانادا

براساس یک گزارش، جنگ در غزه باعث شده است تا موارد نفرت‌پراکنی علیه زنان در کانادا افزایش یابد.

به گزارش ایکنا به نقل از هلا کانادا، جنگ در خاورمیانه باعث شده است تا موارد نفرت‎‌پراکنی علیه مسلمانان در کانادا افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. به گونه‌ای که این اقدامات حتی در مکان‌هایی که تحت عنوان فضای امن طراحی شده است نیز دیده می‌شود.

یک زن که هویتش به دلیل نگرانی‌های ایمنی محفوظ مانده است، می‌گوید در معرض اشکال مختلف خشونت خانگی قرار گرفته و در حالی که به دنبال راهی برای خروج از این وضعیت بوده است، اکنون با ترس جدیدی از خشونت در پناهگاه‌های بزرگ مواجه شده است.

وی افزود: این قطعاً باعث می‌شود که زنان دو بار در مورد سرپناه فکر کنند.

نساء هومز (Nisa Homes) یک پناهگاه زنانه است که به زنان مسلمان در سراسر کانادا خدمت می‌کند. این مرکز هشت سال پیش برای ارائه خدمات اجتماعی حساس از نظر فرهنگی تأسیس شد.

مقامات این پناهگاه می‌گویند که افزایش حوادث اسلام‌هراسی توسط مراجعان خود و کسانی که به دنبال دسترسی به خدمات آن‌ها هستند را ثبت کرده‌اند.

یاسمین یوسف، مدیر اجرایی این پناهگاه می گوید: موردی داشتم که کارگر یکی از پناهگاه‌ها با من تماس گرفت و گفت: لطفاً این مددجو را ببرید، بقیه مددجویان با او بسیار پرخاشگر هستند، کار به جایی رسید که آن‌ها روی او آشغال می‌ریختند.

او می‌گوید که در حال حاضر حدود 500 زن و کودک در لیست انتظار دارند که می‌خواهند شکایت کنند و در مورد آنچه که تجربه می‌کنند با او صحبت کنند.

به گفته مسئولان این پناهگاه، خط کمک آن‌ها شاهد افزایش 350 درصدی تماس‌های مربوط به اسلام‌هراسی از سال 2022 تا 2023 بوده است. ضمن اینکه تماس‌های مربوط به نژادپرستی 62 درصد افزایش یافته است.

مقامات گزارش دادند که حجم مکالمات آن‌ها نیز از اکتبر گذشته 46 درصد و از ابتدای سال، 135 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha