انصار الله: دفاع تمام‌قد از غزه را ادامه می‌دهیم
کد خبر: 4188734
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

انصار الله: دفاع تمام‌قد از غزه را ادامه می‌دهیم

انصار الله یمن به تحرکات آمریکا در تشکیل ائتلاف در دریای سرخ واکنش نشان داد و دوباره به طور تمام قد از غزه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن در توییتی به زبان عبری بر تداوم اقدامات علیه رژیم صهیونیستی در همسویی با مردم و مقاومت غزه تاکید کرد.
حزام الاسد، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به زبان عبری رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به ویژه آمریکا را تهدید کرد: با یاری خداوند متعال، هیچ قدرتی در روی زمین نخواهد توانست که ما را از یاری ساکنان غزه در برابر تعدی رژیم صهیونیستی، بازدارد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن هم در توییتی ضمن امن دانستن آبراه‌های دریای سرخ و دریای عدن برای عبور همه کشتی‌ها غیر از کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که عازم بنادر رژیم صهیونیستی هستند، تأکید کرد: هراس‌افکنی آمریکا درباره آبراه‌ها، تبلیغات مغرضانه و غیرواقعی است که به دنبال تشکیل دیوار بین‌المللی حمایت از رژیم صهیونیستی در دریا پس از سقوط دیوار بتنی در برابر طوفان الاقصی است.

محمد عبدالسلام افزود: مجددا تأکید می‌کنیم که آبراه‌ها در دریای سرخ و دریای عرب امن است و خطری کشتی‌ها را تهدید نمی‌کند، به استثنای کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی چ‌هایی که عازم بنادر این رژیم هستند و این به حملات وحشیانه و محاصره ظالمانه غزه مربوط می‌شود.

پیش از این نیز «محمد البخیتی» در گفت‌وگو با الجزیره به تشکیل ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ واکنش نشان داده و گفته بود که یمن با ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ مقابله خواهد کرد. آمریکایی‌ها پیشنهاد عدم مانع تراشی در روند تلاش‌های دست یابی به صلح در یمن در برابر توقف عملیات نظامی در دریای سرخ را دادند که ما به شکل قاطع آن را رد کردیم. ما تهدیدات را مورد مخالفت قرار دادیم. تماس‌های غیرمستقیم با کشورها از جمله آمریکا برای توقف عملیات ما در دریای سرخ وجود دارد.

سازمان تروریستی سنتکام بامداد سه‌شنبه گفت که نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه دو حمله به دو کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ انجام دادند.
سنتکام طی بیانیه‌ای توضیح داد: نفتکش سوان آتلانتیک مورد حمله پهپاد و موشک ضدکشتی پرتاب شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن قرار گرفت و کشتی باری کلارا نیز از انفجار در آب‌های نزدیک محل خود در جنوب دریای سرخ خبر داد.

انتهای پیام
captcha